Sunday, June 23, 2013

Akhirnya... Anak Aku Tidur Malam...

Alhamdulillah...pada tarikh aku tulis entri sesaje nie... anak aku dah kembali ke waktu Malaysia.... Gumbira beb... Ye ler... sebelum nie dah macam shift keje je... Kita nak tido...time tu ler dia ajak main... Time kita nak ajak main...time tu la dia nak tido... Pening weh..

Tapi semalam tetiba je anak aku tido pada waktu tido yang sepatutnya... Yeeee-haaaa... At last! Sebenarnya dari semalam lagi dah pelik dah... Walaupun dan tido siang banyak... tapi kelmarin dah banyak tido malam.. Sampai cecah dekat 12-14 jam tido kalo campur semua waktu tido dia... Semalam... tido malam dengan amannya... Dapaaaaat jugak aku merasa anak tido malam... 

Sebelum nie... malam dah macam waktu siang... siang pulak terpaksa jadi siang jugak sebab keje... Tapi tu la dugaan bila dah ada anak.. kekadang kalo dapat yang jenis menduga banyak nie... Memang penat... tapi satu je key dia kalo nak berjaya mengharungi apa jua dugaan nak jaga anak nie... bak kata isteri kesayangan aku.... SABAR.....SABAR....SABAR..... :)

Tanpa isteri aku tu... memang tak tahu la camner nak jaga anak aku nie... She's one of the most patient person I've ever met bab jaga anak nie... Dan akhirnya malam nie dia tido seperti orang lain tido... tido malam yang nikmat.... Sleep tight ye both of ya! Tapi........................ ada satu masalahnya sekarang nie.....

Aku tersalah pi tutup pintu bilik la pulaaaaaaaaak.... Hadoooi...Pintu bilik tu.. kalo dibuka... dah macam start enjin berkarat dah bunyi dia.... Kuat giler kriuk die.... Fikir lama jugak aku nak masuk tido nih... Mata dah berat... tapi kalo boleh tak nak kacau anak aku tengah syok tido tu kan... Cam mano nie.....cam mano nie..... haih...

Last-last... buat decision tido je ler depan TV... hihihi... Tadak hal lah... Asalkan anak aku tido malam...Dan wife aku boleh rehat sepenuhnya... sebelum nie tah bila la dia dapat rehat sebanyak hari nie.... Rehatlah yer... Biar papa tido depan TV je... sambil tukar-tukar channel ASTRO yang tah kenapa...sumer tak bes malam nie... hampeh tol.... 

Mata dah berat... ngantuk giler... Lampu dah tutup... tibalah masa nak tido... besok nak tengok anak aku bangun dengan sihatnya pada waktu subuh.... Keadaan yang sangat jarang boleh aku tengok... selalunyer time aku bangun subuh tu ler dia nak tido... Main kejap kat tilam..geletek-geletek siket..pastu dia dah ajak tido.. Haih... Cabaran ada anak...part of cabaran alam kahwin... :)

Tadak cabaran yang boleh ditempuh sorang-sorang dalam alam kahwin nie... Semuanya kene ditempuhi bersama... suami isteri kene saling bantu-membantu... Saling menyokong... saling menasihati... baru ok kan... Aku bersyukur... kerana dapat seorang isteri yang sangat memahami... dan anak yang mengajar erti kesabaran dengan celoteh riang nakalnya... Semoga kebahagiaan dan keharmonian kami berkekalan dan diberkati-Mu ya Allah... Aminn...:)

Entri ditulis masa duk tunggu waktu tido....

No comments: