Saturday, March 19, 2011

Son Goku sebenarnya dari Tanah Melayu??

Penah dengar watak dari kartun anime Jepun ni? Namanya Son Goku...seorang yang gagah perkasa... dia adalah watak utama dalam siri kartun Dragonball atau dalam bahasa melayunya Mutiara Naga.... Dipercayai dia adalah watak dari tanah Melayu? Betul ker?


Dikatakan dia adalah watak yang disamakan dengan benda ni.....


Hehehe... kuih ini dinamakan Sang Gupa oleh orang Kelantan.... diperbuat dari sagu dan santan.... Kan lebih kurang sama nama kuih tu dengan watak Son Goku kan...tak sama? he he he

Pasal tu jer sebenarnya... Silalah menjamu mata..he he he [nak bagi jauh sangat...duk Kelantan sekarang..]

7 comments:

Nur Liyana said...

xmungkin lah!! haha.. yer2 yana baca.. =.='

Unknown said...

haha! macam2.. agak2 son goku lalu makan tak kueh ni?;D

Luqman Zakaria said...

haha :P arep pon caye la!! tapi sang gupa tuh sedap ke? arep ore kelte pon x mkn !!

Anonymous said...

terkejut mula2 son goku dari tanah melayu wahaha! :D

mrs kayrul said...

tertipu jap...sang gupa rupernyer..hahahaha

Sunah Sakura said...

hish! tipu2!!! hahaha~

Anonymous said...

hahah, lawak, ni orang Kelantan jati mahu cakap, terbaik! 8D