Tuesday, July 12, 2011

Saya Nampak Seluar Dalam Warna Pink!

Dari duk aku kecoh-kecoh pasal isu BERSIH yang sememangnya dua-dua ada agenda masing-masing yang orang macam aku ni tak dapat memahami.....Baik aku bincang pasal isu anak muda negara kita nie.... Lagi penting kot... Sebab anak muda nie la nanti akan jadi tunjang perjuangan hala tuju negara....

Dimulakan dengan satu cerita cikgu sekolah rendah.... Dari kelas budak darjah 1..DARJAH SATU okeh.... Kirenye kecik dan senang nak dibentuk lagi..... Tapi ni la kisah anak muda negara MALAYSIA nie... Entah di mana silapnya..... Kisah seorang budak bernama Mat (bukan nama sebenar)

Mat ditangkap telah skodeng sorang budak pempuan di kelasnya.... Cikgu itu telah menangkap Mat dan menyoal dier..

Cikgu: Mat! Apa yang awak buat nie!

Mat: Saya....saya tak buat apa-apa cikgu....


Cikgu: Yang awak terbaring bawah meja si Senah tu kenapa?

Mat: Saya mengintai je cikgu....tak sentuh pun....

Cikgu: Apa yang awak nampak??

Mat: Masa saya duk mengintai bawah meja tu kan cikgu.....saya selak la kain dier... Kemudian saya nampak seluar dalam pink.... Tu jer cikgu....

Cikgu: Sape ajar awak haa?? Perbuatan tu salah!!

Mat: Saya belajar dari abang saya cikgu.... Abang saya cakap tak salah... Dia cakap itu bergurau je... kat dalam CD siap sentuh-sentuh..raba-raba..

Cikgu: Ha??? Ya Allah Mat....Apa lagi yang abang awak dah ajar??

Mat: Erm...Abang saya cakap tengok CD orang bogel pun tak salah cikgu... sebab tengok jer... Kita tak buat apa pun...

Cikgu: Habis awak tengok la Mat??

Mat: Tengok la cikgu.... Abang saya yang ajak...

Cikgu: Abang awak umur berapa?

Mat : Darjah TIGA... Kelas 3 BIJAK...

Cikgu: Astaghfirullah......

Itula realiti keadaan di Malaysia sekarang..... Budak-budak pun dah tercemar dengan benda-benda gitu...ni citer benar okeh....Cuba bayangkan....depa nie yang jadi pemimpin negara.... Depa yang akan bentuk dasar pembangunan negara nanti.... Apa akan jadi?? Hilangnya kekuatan bangsa kerana lemah kekuatan agamanya.... hilangnya jati diri bangsa kerana hilang asal-usul sejarahnya....

P/S: Takkan Melayu hilang di dunia?? Macam dah nak hilang jer kemelayuan tu.... Dah macam orang barat dah kebanyakan aku tengok...

29 comments:

irwanmiswan said...

tengok takpe...tak salah...manyak cantek!!!...dah tengok kang stim..datang keinginan nak mencube....

Unknown said...

haih rosak rosak..-.-'

Unknown said...

entry yg bgs.. elok ke tgk bnda2 tu? tu leh lead to rosak akidah..mula-mula tgk, pastu?

anda dah baca komik atwr #4?
http://eleventx.blogspot.com/2011/07/atwr-comic-4-budak-budak.html

cik beLLanan said...

makaih. abg bru drjh 3 tu. rosak2. bukan kesah kan ilang melayu didunia. yang pentingnya takot islam tu yang ilang.

Luqeem™ said...

diorang ni mmg dh lme rosak..tp skrng ni bkn stakat rosak..dah jam trus

Hafizin Jamil said...

tu tandanya takde didikan agama

Cik Pulau said...

kalau lah abang dia tu ajak dengar cd ceramah agama..
adehh..
anak2 zaman sekarang.

BRO_MONDAY said...

bro wacana : sebuah entry yam bagus, kena dengan situasi/isu negara sekarang ni...pada pandangan ai, banyak sudut kita boleh lihat, 1 di sekolah, pendedahan agama mesti banyak berbanding sosial...di peringkat sekolah rendah terutamanya...ke-2 saluran media massa contohnya tv, drama tu perbanyakkanlah unsur² positif, dan kerohanian...ai hate AF, telompat² sana sini, oram kita lah palim ramai meminatinya...seimbangkan lah hal duniawi dan ukhrawi..ini ai cakap/pesan pada diri ai sendiri jugak...sama² lah kita berdoa agar agama, bangsa dan negara kita selamat dari segala bencana/musibah yam x baik...insyaAllah..('',)

Izwa Kamaruddin said...

rosak!!

zuwaidah said...

entry yang bagus!!!

orang2 tua pernah berpesan, barang siapa suka tengok citer cam gitu, matanya akan rabun....punya laaaa takut! tapi mata kak zu rabun gak sebab asyik mengadap computer!!!

senyumSOYA said...

bentuk mereka balik..mana yang buruk kita cuba buang...^^!

istana biru said...

entri nih mengingatkan saya pada seorang anak murid saya yg berusia 5 tahun... lelaki... satu hari saya wat story telling... biasa la budak tadika belajr santai2... suh dorang baring untuk buat induksi... hahah... tapi budak laki yg 5 tahun tu... dia mengiring n touch kat kawan dia (girl) punya tuttttttt...dah la depan saya... mak ai.. terkejut saya... nak marah pon nanti dia blur...

bila tanya2 soal selidik lam ofis... rupa2nya dia selalu nampak abg dia wat benda tu kat kakak org len kat padang bola... huh!!! parents dia sangat sombong n x akan mengaku kesalahan anak2 dia...

zaman sekarang nih.. memang menakutkan... hurm... sorry terpanjang encik wacana... :)

Kalamhati said...

salam..

penah jugak terserempak dgn kes mcm ni kat sekolah..yg lebih dahsyat nya tgk vcd satu family..mak ngan ayah yg ajak tgk..huhu sedih btol..then praktikkan kat adik2 perempuan..

Jaja said...

zaman skrg budak2 dah advance.... penah spot check beg murid saya umur 6thn (tabika) jumpa 3kpg cd lucah... jumpa parents tp parents still mengaku anak diaorg baik2 belaka... bila tunjuk cd tu, terkedu masing2... dgn muka tak tau malu bole mengaku cd tu diaorg punya... geram rasa nak lempang je...

aizamia3 said...

jangan kata cd macam tu, cerita kat astro pun takde tapis2.. tak macam dulu adegan cium je habis ditapis..

kalau ter ter keluar adegan macam tu anak2 dah tau nak buat apa.. 'akan palingkan muka tak tengok tv...'

Ya Allah, jauhilah dari berlakunya kepada anak-anak kita..

tia @ Ini Kisah Tia said...

ya tuhan ... apa nak jadi weh ??

yanamib said...

didikan kt rmh lbh penting dr didikan kt skolah..kt rmh tu mcm foundation..klu xkukuh mmg gi mana2 pn bdk tu akn rosak =)

mr.D said...

mak aih..bru drjah satu pon da cam2..bsar nnti tak tau la jadi ape..

HanTu-ToMYam said...

rosak2....pe nak jd da ni...

simanis said...

Betul! Saya alami dgn murid saya sdri...

cengkerangcipot said...

erkk..
budak2..
ishh3

Yatt S. said...

saya memang percaya kes macam ni terjadi. sebab di sekolah yang saya pernah bertugas dulu, murid darjah 3 bawa CD lucah kepunyaan bapa dia. dia cakap selalu tengok bapa dia tengok cerita-cerita macam ni. haihhhh (-_-)"

Bila Perempuan Dah Hilang Minat Pada Kau
Teguran Ikhlas Dari Seorang Lelaki Untuk Wanitanya

nurulain1011 said...

aigoo~ hurm..

baru dajah satu..

deqma129 said...

isk..bebudak nie.sabo aje la..

farhan said...

biar btul baru darjah tiga...

HAFIZAL said...

hebat budak2 sekarang lagi edvance

Elyssa said...

rosak budak2 skrg ni

R_dimitri said...

Rosak sikit xbanyak pun

R_dimitri said...

Rosak