Wednesday, November 9, 2016

Pilihan Raya 2016 di US: Trump atau Clinton | Hala tuju ramalan Akhir Zaman

Pilihan raya 2016 di US bakal berakhir... dan ia akan menentukan siapakah yang akan menggantikan Barack Obama... antara Donald Trump dengan Hillary Clinton. Seriusly aku tak sokong kedua-duanya... tapi antara dua orang calon tu, aku pilih Clinton, sebab Trump secara terbuka menolak orang Islam dan menyokong secara total puak LGBT. 

Tapi kalau ikutkan perkembangan semasa sekarang, secara LIVE dari NBC News, Trump mengungguli undi dari rakyat US. Satu berita buruk bagi umat Islam seluruh dunia.

Kalau korang dengar dan saksikan ucapan dari si Trump nie... korang akan dengar ucapan yang racist dan abuse kepada muslim seluruh dunia... Dicopkan muslim adalah punca huru-hara dunia.. punca kejatuhan Amerika.. racun kepada kemodenan dan kemajuan Amerika. Clinton pula walaupun tidak radikal dan terbuka seperti Trump tapi aku yakin dia pun mempunyai polisi yang lebih kurang sama tetapi berlapik seperti Obama. 

Kalaulah si Trump menang di US, dipilih sebagai Presiden baru US...aku rasa kalau korang dengar dan ingat apa yang dijelaskan dan dikatakan dalam ucapannya.... Dunia akan kembali huru-hara... kembali ke zaman Bush... zaman muslim diperangi seperti di Iraq, di Afghanistan.. di utara benua Afrika... dan tidak mustahil... pencetus peperangan dunia ketiga akan bermula dari Trump... Harap apa yang aku katakan ini tidak benar...

Mesti dari kalangan rakyat Malaysia akan kata, "Apeeelah nak kecoh-kecoh dengan US..kat Malaysia pun pening... Biar la apa nak jadi kat sana..hak mereka!!"

Kalau ekonomi kita kukuh takpa... nie tak..ekonomi kita bergantung kepada perkembangan dunia.... perkembangan dunia bergantung banyak pada apa yang berlaku di negara yang mempunyai pengaruh besar seperti US... Dan perkembangan Amerika nie akan membentuk jalan mana yang akan dilalui masyarakat dunia termasuk kita di Malaysia... Kita kena ingat, kalau mereka membuat sekatan ekonomi kat kita... mampuih kita! Segala apa yang ada di sekeliling korang adalah barang import! Walaupun barang tu buatan Malaysa...tetap bahan asas dia barangan import!

 Jadi, ia perkara penting bagi aku... polisi Trump dan Clinton terhadap dunia berbeza... Dan dari apa yang aku dengar dan saksikan.... Clinton lebih baik berbanding Trump... Tapi sekarang di US mereka lebih memihak kepada Trump.... Semoga dunia masih aman selepas ini... Aku takut hasil dari keputusan ini, maka dunia semakin bergolak dan semakin nyatalah nanti ramalan akhir zaman yang selalu dikatakan oleh ustaz-ustaz sekarang.... Wallahualam..


No comments: