Showing posts with label biografi. Show all posts
Showing posts with label biografi. Show all posts

Thursday, July 7, 2011

Biodata Nurul | Tolong Awek Aku Pontianak

Dari Zon artis
Sape tak kenal Nurul....penyanyi yang dulunya memang tak asing lagi kan.... Aku dulu minat jugak si Nurul nie....lagu macam Selagi ada cinta tu memang tak asing lagi la kan..... Hitam-hitam manis dier nie..... Tapi sekarang ni, makin berjaya di dunia lakonan..... Citer terbaru...Tolong Awek Aku Pontianak...

Aku tak tengok lagi citer nie....tapi aku dengar citer memang bes.... Aku tak nak citer pasal citer tu....aku cuma nak kongsi dengan korang pasal biodata Nurul jer..... Meh la mendekati profil diri Nurul nie....biodata Nurul.

NAMA SEBENAR: Nurul Huda Abdul Wahab
ASAL: Tasek Gelugor, Seberang Prai, Pulau Pinang
TARIKH LAHIR: 27 Julai 1977
UMUR: 33 tahun
STATUS: Ibu tunggal
ANAK: Ayu Nazirah, 13
KERJAYA: Penyanyi, pelakon dan duta produk
ALBUM SOLO: Nurul (1995), Ikhlasnya Cinta Ku (1996), Kini Dan Selamanya (1998), Cita Dan Cinta (2000) dan Tika Cinta (2009)
DRAMA: Siri 26 episod, Kau dan Aku, Rahsia Hati, E-Toyol.com
FILEM: Sate, Kapaww, Tolong Awek Aku Pontianak
DUTA PRODUK: Glow & Glamour, kanta lekap ColourVue
PENCAPAIAN: Artis Baru Terbaik AIM 1997, Lagu Paling Popular Pujaan 10 Nescafe 1995 (Kerana Terluka) dan Lagu Terbaik AIM 2004 (Selagi Ada Cinta)

BLOG FAVOURITE: WACANAKU ( Masih belum dipastikan)

Wednesday, July 6, 2011

Biodata Fazura | Tahajjud Cinta

Sebagai intro untuk drama Tahajjud Cinta nie..Aku dah bagi la sikit SINOPSIS di entri yang INI... Korang boleh la jenguk-jenguk.... Kali ni aku nak utamakan wataknya puler.... Watak Utama citer nie ialah yang dilakonkan oleh Fazura... Fazura dalam citer ni bertudung rapi... Sangat sesuai dengannya.... Dengan itu...aku sediakan sedikit biodata dier di sini...


Nama: Nur Fazura Sharifuddin
Tarikh Lahir: 27 September 1983
Tempat Lahir: Pekan, Pahang
Adik Beradik: 4 (anak ketiga)
Pekerjaan: model iklan, pelakon filem dan drama

Lakonan dan Kerjaya:
Filem: Bicara Hati (2004), Qaisy dan Laila (2005), Senario XX (2005), Gol & Gincu (2005), Kayangan (2007), Selamat Pagi Cinta (2008).

Drama: Gol & Gincu I, Gol & Gincu II, Diari Datin, Kasih Suci,Inspirion, Dalam Hati Ada Cinta 4, Tikar Buruk, Rendang Untuk Mertua, Ezora, Kitab Cinta dan Tahajjud Cinta

Pengacara: VJ di MTV Asia, VJ di salah sebuah rancangan ESPN

Blog Faveret: WACANAKU (Ini rumors jer....he he)


Tapi....dalam banyak-banyak watak yang die bawak...aku rasa aku paling suka watak yang dalam drama terbaru nie.... Sebab sangat molek dan sesuai untuk dibawak terus ke realiti hidup dier.... Aku doakan agar dier kekal dengan imej tu....Aminn...:)