Friday, December 24, 2010

Hari Jumaat Penghulu Segala Hari..

Tajuk aku hari ni macam ceramah ustaz pun ade kan..hehehe... Aku nak g lab bebenonyer...tapi pikir2 baik aku post blog dulu.. Tgh ade idea baeeek nih.


Aku nak cite pasal "hari" ni... kekadang aku terpikir gak..dari mane datangnye perkataan hari ni... pikir punye pikir... aku tgk la rancangan discovery channel kan.. pastu tgk pasal haiwan... ade la die tunjuk harimau belang... HARI jugak tu... lagi pening aku dibuatnyer.... pastu.. tetibe dgr guruh kat luar... aku pn terdetik la di hati kecik aku ni.."HaRI mau ujan kot..." haaaa... HARI lagi.. aaaa....sudah.. makin pening aku nk pikir pasal HARI ni.... pikir punye pikir... akhirnya aku lapar.... he he he. makan la meggi...( sedap ooo meggi makan time sejuk2 nak ujan ni)


Jadi ape kaitanye dgn hari Jumaat penghulu segala hari? Saje je tadi... ngeh ngeh ngeh... Tapi aku hairan la kan.... dalam banyak-banyak hari kan...seolah-olah hari AHAD yang jadi penghulu hari.. kenape ek? Korang perasan tak? .........Tak? ...............TAK???



Mungkin...sebab ahad ni dalam bahase arab maksudnya satu kan.... jadi kalo ikut ilmu hisab ni...satu la mule2 kan.... ahad ni satu...isnin ni due... selase ni tige... rabu (arbanga) tu empat.. khamis tu lime la kan... budak darjah 3 pn tau ni..huhuhu.. tapi kan... Jumaat ngan sabtu ape ek? Sabtu tu ade la sikit2 macam "Sab'a" yg bermaksud tujuh. tapi jumaat??? he he he



Tu yg aku terpikir tu... bukan pasal maksud HARI tu..tp Jumaat ni.. nak kate rekaan semate-mate.. hari jumaat ade sebut dalam Quran kot.. huhuhuhu... Aku tak ingat hari ape lagi dalam Quran... yg aku igt hari Jumaat je... Maklumlah... tak habis blajar lagi nih.. Projek Master aku pn tak habis-habis lagi..... duh.... Ok la kengkawan... Henset aku dah memanggil2 dah.... itu tandenye alarm aku dah bunyi..hak hak hak.




(Sume gambor kredit kat Uncle Google...)

9 comments:

AH7 said...

huhuhu~~ hari jumaat hari aku lahir...heheh..

husniah zaimah said...

hari jumaat hari xde kelas.haha

saye singgah n folo

hans said...

hehehehehe
hari jumaat hari cuti dkt kedah
sangat best

P/S : Tolong Belikan Topup! Penting Nih!

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

ya btoi2 hans ari jumaat ada lah cuti bg kita yg dok kedah ni...akak folo skali...20

terokai seni said...

heh camana kita bole fikir menda yang sama hek... dari petang tadi baru malam ni siap n3 aku pasal jemaat ni

iniialahaku said...

hari jumaat 24/12/2010..da xcdnt kat kg aku..lpas blik smayang jmaat..

suria lekatlekit said...

kamu terkena lekitan disini
http://duniamelekitku.blogspot.com/2010/12/saya-nak-duduk-dalam-bloglist-cik-lulu.html

o-r-b-s said...

hari jumaat best sbb dpt buat banyak pahala..haha..mane nak cari hari yang orang lelaki penuhkan satu masjid.. ^^,

Anonymous said...

salam sabtu coz komen hari sabtu walaupn entry pasal jumaat....

kunjungan balas n follow ur blog yer...