Sunday, December 26, 2010

Hikayat Kedai Kopi Ep. 1 - Artis Sombong di Anugerah Skrin 2010..

Bermule nyer al-kisah hikayat penceritaan di kedai kopi warong Wacanaku ini... haih.. susah le nak buat ayat stail buku lame nih.. kene ayat santai gak..hehehe.. Ni citer benar..( Konon2 nyer...) Tiada yang benar selain yang benar-benar belake... Jadi yang tak benar tu memang tak benar... Al-kisah seorang artis sombong terhadap seorang reporter......Begini al-kisahnyer....


Roy: Aku tak puas hati la kat sorang artis nih..... sombong giler....

Mamat: Hah? artis sombong? biar betul....cube citer sikit...citer sikit...( macam Hantu Kak Limah daaa...)



Roy: Ni berlaku mase Anugerah skrin aritu..... memang aku hangin satu badan...

Mamat: Dah ko sapu minyak angin satu badan...memang la hangin satu badan...

Roy: Siyes ni wei....aku bagi kang...( sambil mengangkat mug yg dipenuhi kopi dan menjelirkan lidahnye ke kiri...)

Mamat: Ok2.... cube citer...cube citer...



Roy: Aku tegur la artis tu kan...mase die nak duduk di seat... die buat tak tauuu... ok la lagi kan.. aku kan reporter jer... pastu majlis anugerah pun berjalan.... time pengumuman dapat anugerah *tuuuuuttt* (sensor sikit..bagi surprise..he he) tu kan... die pn naik la... aku amik la gambar banyak2.... pastu time die turun dari pentas tu... aku hulur la tangan nak salam... die buat bodo jer.. sombong tul!

Mamat: Iyer?? ish3.... cian ko.... pastu pastu..... bess nih.... ( sambil menghirup kopi ais yg berharge rm1.20)

Roy: aku sabar je la kan...ye la.. aku ni sape je kan... pastu aku cube tegur secara personal... aku nak mintak autograf la kan..bukan mintak jadi bini aku...(ops... dah kantoi artis tu pempuan...) aku hulur la cap aku....die duk gelak2 ngan kawan die jer.... haaaa..time ni aku memang hangin... aku marah2 kat die balik..



Mamat: Uih..teruk bebeno tu... dia buat tak tahu je?? ko biar betul.. ke ko pakai baju tak proper nih..die ingat ko ni pemintak sedekah ke...haper ker...

Roy: pakai toksedo kot..... takde lah...pakai baju macam reporter selalu pakai la... ngan kamera DSLR kat leher aku...

Mamat: ko duk mane time anugerah tu? aku tak nampak pun ko...

Roy: Seat depan sekali kot....

Mamat: Dah macam VVIP dah ko ni... giler ah... Tapi sape artis tu?

Roy: name die *tuuuuuuuutt* (sensor lagi..ngeh ngeh...)

Mamat: Aik....setau aku die baik je bro.... die tu kawan member aku...ok jer...

Roy: mane ade..... don't judge a book by its cover ok...

Mamat: Tak sangkenyer aku..... tapi.....aish.... aku musykil lagi ni... Ko biar betul...

Roy: Betul la wei... aku serius nih... Takde la kan..sekurang2nye...sign la autograf aku tu...



Mamat: Jap...tadi ko kate marah die balik kan? Die tak marah ko balik ke?

Roy: Die buat dono gak...

Mamat: Aik??? Pelik tul citer ko ni.... Die tak dengar ke ko marah2 kat die? Setau aku..kalo ko marah2...segala haiwan kat dunia ni ko sebut...

Roy: Haa..memang....habis aku sebut.. sampai si zirafah kat afrika tu pun aku sebut tau.. sampai tumpah meggi aku time tu..

Mamat: Meggi? ko makan meggi kat Majlis? Aik......AIKKK..... Roy...cakap betul2...aku rase aku dah kene kencing nih...

Roy: Ops...he he he...aku tengok melalui tv 3D umah aku je... seat depan skali depan tv jer.. Rase macam real dowh... macam ko kat majlis tu..(Promote tv 3D nih..)



Mamat: @#%&^%@!!!!!!!!!

Roy: Sabar mat...sabar... bergurau....he he ( dah stat bangun dan posisi langkah seribu)

Mamat: Siap ko! (mula bangun dah terus berlari mengejar mimpi..hehehe)

Kepada yang mengharapkan gosip hangat..maap la ye..hehehe kepada yg tak faham citer ni.. bace la banyak kali...paham la tu kot..hahaha

(Gambar from Google..Tak de kene mengena pon..hahaha)

10 comments:

nUmara... said...

haha! da agk dah.. :p

mira_nas said...

hahaha...kalau ko kat depan aku.. dah lama aku lesing kau.. haha

Browacana said...

Numara: hahaha.....:p
Mira nas: hehehe...bacaan santai jer...hepi2..*peace*

Unknown said...

hahaha,,sengal,,,aish,,,tertipuuuuuuuuuuuuuu

purplelitto said...

terbaik la..pecah perut ak gelak..

as said...

ahhahahha.boleh takkkk?aduhaii

Cempakamelati said...

Hmmmm!!

Anonymous said...

ish.. ingat lawak laa?? aku bagi kang.. ahahahahaha..
nais!!

ekabukanmakcikkau. said...

aku dah agak aku yang kene kencing ni weh

ROJAK said...

macam pernah baca tapi di mana ye