Monday, January 31, 2011

Segmen SYOK SENDIRI - 2

Aku dah terlepas segmen pertama dari Bro Ben...so aku join la segmen kedua ni kan..hehe. Aku kalau diterima masuk dalam majalah.....aku nak letak gambar ni..hahaha


Pastu kene jawab soalan-soalan ni.... pergh...dah rase macam betul-betul artis nih.... Ok.. aku jawab ek..
  1. Boleh berikan nama glamour anda dalam dunia maya ini ?
  2. Kenapakah anda memilih nama tersebut ?
  3. Kenapa anda berblogging ?
  4. Siapakah pemberi semangat anda ?
  5. Sudah berapa lamakah anda berblog ?
  6. Siapakah idola anda dalam dunia blogging ini ?
  7. Kenangan manis anda dalam dunia blogging ?
  8. Kenangan pahit anda dalam dunia bloggng ?
  9. Pencapaian terbaik anda dalam dunia blogging ini ?
  10. Selain berblog , apakah minat anda ?
  11. Bagaimana anda membahagikan masa anda diantara berblog dengan aktiviti yang lain ?
  12. Sila nyatakan cita cita anda terhadap blog anda itu
  13. Pendapat anda mengenai dunia blog di malaysia ini ..
  14. Nasihat anda untuk mereka jika ingin memiliki blog sendiri ..
  15. Nyatakan dalam majalah mana anda ingin dimasukkan ..
1) Boleh berikan nama glamour anda dalam dunia maya ini ?
Nama saya Pembawa Wacana... ringkasannya PW la... kalau tengok dalam shoutmix atau chatbox tertera name PW...saya la tu.

2) Kenapakah anda memilih nama tersebut ?
Saya pilih nama tu kerana saya menggambarkan diri saya hanya sebagai medium perantaraan untuk menghantar mesej-mesej kepada para pembaca dan peminat saya. Mesej-mesej itu seperti wacana yang diserahkan kepada saya...dan saya cuma membawa wacana itu untuk dikongsi bersama dengan para pembaca...

3) Kenapa anda berblogging ?
Erm....saya berblogging kerana ingin berkongsi idea... pendapat serta segala apa yang saya terfikir dan terbaca..ada medium untuk dikongsi. Selain dapat menjana sedikit pendapayan tambahan... dapat juga menambah kawan dan berkongsi buah fikiran...

4) Siapakah pemberi semangat anda ?
Sudah semesti isteri saya.. dier banyak membantu saya untuk berblogging...

5) Sudah berapa lamakah anda berblog ?
Secara rasminya...sudah dua tahun. tapi secara aktifnya.... saya mula berblogging dua bulan yang lepas...

6) Siapakah idola anda dalam dunia blogging ini ?
Idola saya..... Ben Ashaari... sebab die rilek...cool.. macam saya..:D

7) Kenangan manis anda dalam dunia blogging ?
Kenangan manis...... apabila entry kita dihargai dan dapat menghiburkan pembaca... selain dapat menyampaikan mesej berguna...dapat juga menghiburkan pembaca.. ia memang suatu kepuasan dan menjadi kenangan peribadi saya...

8) Kenangan pahit anda dalam dunia blogging ?
Pahitnya.....apabila termakan buah peria ketika buat entry..haha... joking jer tu.. Masih takde lagi...sebab baru aktif dua bulan..

9) Pencapaian terbaik anda dalam dunia blogging ini ?
Pencapaian terbaik.... saya dapat menang purse LV dari cikJan. hehe....tapi hadiah tak sampai lagi.. pegila mengunjungi dier...:D

10) Selain berblog , apakah minat anda ?
Minat saya dalam sukan bola sepak... love coz of the beauty behind the football..

11) Bagaimana anda membahagikan masa anda diantara berblog dengan aktiviti yang lain ?
Bila saya ada masa terluang....diisi dengan berblogging...

12) Sila nyatakan cita cita anda terhadap blog anda itu
Cita-cita saya semoga blog saya ini dapat menjadi satu bacaan hiburan kepada pembaca dan dapat menyebarkan mesej berguna secara tak langsung... Kalau boleh untuk seluruh penduduk Malaysia. Sekarang ni jauh lagi untuk mencapai tahap tu...

13) Pendapat anda mengenai dunia blog di malaysia ini ..
Pendapat saya...ia sedang berkembang pesat... sudah ramai blogger baru yang berbakat muncul satu demi satu...

14) Nasihat anda untuk mereka jika ingin memiliki blog sendiri ..
Nasihat saya ialah.... isikan blog anda dengan entry-entry yang membina...yang dapat membantu masyarakat kita..tidak kira kecil ataupun besar impaknya...yang penting bukan sekadar diari sendiri....

15) Nyatakan dalam majalah mana anda ingin dimasukkan ..
Erm.... majalah RAPI pun ok... Remaja pun ok....hehehe. Tak kisah la... janji majalah..he he

4 comments:

Nazrul Ashraff said...

hoho..nice!!

Syafiq Rosli said...

all da best bro..:)

Sunah Sakura said...

nak RAPI gak ye ahse?

Browacana said...

@nazrul: tenkiu

@Syafiq: Same to u bro..:)

@Sunah: Hahaha...tak RAPI pun takper...:)