Wednesday, May 25, 2011

Broadband Mana Yang Terbaik | Maxis | Celcom | DiGi

Iklan Berbayar: Sesape nak Beli Doorgift Kahwin, Baju Perempuan, Jubah dan Sebagainya dengan harga yang MURAH.... Boleh le Klik SINI dan SINI

Aku tengah duk pikir..... mana yang terbaik untuk aku guna nie... Aku berhajat nak beli broadband jugak nih.... Sebab bile aku balik ke kampung halaman di Kelantan... Umah kat kampung takde internet.... So, aku perlukan broadband.... Sebab nak buat keje aku nih (update blog kot..hehe)

Aku dah usha-usha serba sedikit..... Aku dah pegi Maxis Center....tanyer-tanyer..... tapi macam tak menarik....asyik ade caj tambahan jer.... Nampak macam takde kan...tapi kalau dah habis dier punyer limit... Kene tambah duit.......Tapi yang besnyer.....ada coverage dekat kampung aku...

Celcom pulak....aku tak usha lagi... Tapi bile tanyer kebanyakan blogger....semua duk suruh aku tukar broadband Celcom... Betul ke bagus nie? Aku takut ada caj tambahan macam Maxis jer... Sebab dah penah kene pasal line telefon nih.... Tibe-tibe bil naik giler-giler....Sampai naik giler hanset aku jap.... huhuhu

DiGi.....aku dah usha....menarik dan memang terbaik dari segi bayaran...takde tambahan kos (dia kata la). Kalau dah habis limit pun....masih boleh guna lagi.... tapi speed internet je dikurangkan separuh.... Kira ok la kan dari duk tambah bayaran.... Tapi yang tak besnyer....coverage kat kampung aku pulak takde.... Macam mane nih.....

Kawan-kawan blogger......ada cadangan tak? Tujuan utama aku nak beli ni pun sebab nak gunakan di kampung jer.... Kalau boleh nak yang jenis top up jer... senang sikit kan...Tapi kalau dah beli broadband pun....ok jugak...aku pegi mane-mane pun boleh guna jer..... nak tau pengalaman korang la pulak.. maner yang terbaik.....

24 comments:

mumui said...

saya guna celcom.. ok jugak ka.... tp lau line die dah bongok.. bongok terusla...hehehe

Dayana Z said...

wahhh perfect timing la PW tye soalan ni sebab dayana pn nga survey gak nk bawak pi condo utk smbung study hehe :D

Dayana Z said...

eh PW, pas dpt solution ti wat entry eh, dayana nk tengok comparison and conclusion yg PW dpt. :D

Browacana said...

@Dayana AZ: Ok...:)

msredcheesecake said...

CUBALA SURVEY PI4G...ORG KATE LAJU...KALU NAK MEN ONLINE GAMES, DOWNLOAD CITER BEST LA..

CUBA PW INVESTIGATE KAT FORUM....PLAK

nana riduwan said...

nana gna celcom prepaid broadband je..nk guna baru topup..rm 20 seminggu,rm6 sehari..xde limit..download pown ok je sume..dah gne since 2009.. :)

CikPuanWanda said...

wanda pun guna celcom punya broadband..selalunya oke la..tp klu dia mai giler..memang leh giler jadinya..slow pun time da over limit..

kawan wanda lak guna digi..pun oke..dia ckap laju je

bicara mak dara said...

semua pun ok.. Cuma jangan guna P1 wimax.. kena tipu kaw2 punya .. Suami Mak Dara dah hantar surat aduan ke SKMM2 hari lepas.. bila dah pakai br tahu ada few charge tersembunyi..

cik RQS said...

qaseh guna maxis bband..okay jaa..daa lama daa guna..xpenag pulak ade cas tambahan ke hape ke..cuma kalau daa reach quota limit..dye jadi slow laa..tu jaa..tp kadang kalau daa lmbat..memang bole gila laaa...=)

Pn Ayu said...

sy guna celcom broadband..ok je so far ^^

Unknown said...

kelantan banyak lagi tempat tadak coverage..mak mertua duk kat gunung..jalan nak pegi ke pantai irama tu..kat rumah mmg takde coverage maxis broadband..nak dekat pekan jelawat baru ada sikit2..tapi kalau rangkaian lain tak tau la..

zarul farhana said...

celcom tue pon kna caj lebih gak...
masa beli ckap xkna caj...tp dh beli bulan ke dua..makin naik la nk kna bayar...

Munn Jaafar said...

bro,sy pakai digi.xtau nak explain camana tp so far mmg xda mslh lnsg dan mmg laju,xyah nk tggu connecting je memanjang. sy pnh pakai maxis sblm ni tp hncus.blacklist maxis. p1 pun jgn pkai, rugi sbb cvrage ciput. prefer pkai digi.tp kalau cnfirm kat klantan tu xde cvrage digi jgn la pkai.try celcom sbb slruh mlysia kan ada celcom.cuma sy celcom xpnh try lg.so xtau nak komen.bab2 byrn ni leh kata semua ada caj tsembunyi.smpai bil msti ada caj lbih pny.

Budak Botak said...

Budak Botak guna celcom xda caj tambahan pon, tiap2 bulan bayar sama ja... He3...

Entry terbaru -> Gambar Anak2 Yatim Hidayah Madrasah Al-Taqwa Hulu Langat Sebelum Kejadian Tanah Runtuh... (",)

Ardini Humaira said...

dni guna celcom. kadang ok kadang meroyan huhu

aizamia3 said...

aku guna maxis broadband..
setakat ni ok sebab baru nak masuk 2 bulan guna... belum kena hidden charges lagi.. line pun tengok tempat jugak.. macam area umah aku dalam umah susah luar pagar umah senang.. (kena dok dalam khemah macam ni)..

aku tak guna celcom sebab ada member office aku kata line tak bagus.. dok kat Bangsar tapi susah dapat line (tak tauler ceruk mana dia duduk).. aku tak beli celcom sebab celcom color biru.. aku tak suka biru.. hahaha..

Unknown said...

P1 - hampeh tak boleh access langsung
Celcom - pon pernah try seminggu tapi harap mahal je
Maxis BB - dah guna hampir 4 tahun di kebanyakkan lokasi kat kawasan tengah Malaysia dan Selatan. So far line selalu HSDPA (selaju Skyline kot) Memang dia ada advice bila hampir kepada limit (1GB, 3GB atau 6GB) saya subscribe 6GB dan memadai sekadar buka FB, Blogging, Surf Air Asia, MAS dan hotel2. Package saya sekarang RM98/month. Memang akan slow selepas reach limit (tapi masih boleh buka blog ringan atau sekadar nak upload entri)(main game fv kat fb tu tak boleh la kan)

Anonymous said...

moon guna dG... memang tip top la setakat ni... hari tu sape ntah rajin tolong bayar sampai rm500 lebih kat dG trus pihak dG upgrade ke 10GB... memang terbaek lah... ngee~

Murni Yusoff said...

saya mulanya gne maxis..xbrape ok..
xsmpai seminggu tkr celcom plak..
trs xtukar2 smpai skrg nie..

Murni Yusoff said...

saya mulanya gne maxis..xbrape ok..
xsmpai seminggu tkr celcom plak..
trs xtukar2 smpai skrg nie..

Cik Asma BLuppy said...

CAB prefer celcom coz line celcom senang dpt... klu kat kg susah nk dpt line maxis or others....

drasyraf said...

Saya pun guna celcom, saya orang muar, keje kat perlis, kawin ngan org cameron highlands. So far, celcom semua tempat ada coverage. speed ok je. topup bila nak pakai je. sehari (unlimited) rm5 je. seminggu rm18. puas hati...dah try maxis...agak mahal & line tak menentu. digi pun lebih kurang maxis. umobile lbh kurang maxis ja...

Anonymous said...

Kawe pakai belaka dah dulu. Celcom dg maxis. Lo ni u mobile. Murah. Terbaik di kelantan

Unknown said...

maxsis.lambat bayar caj RM10 permonth.cas tu cas ni botak kepala aku. line mcm siput babi..tapi memang siput babi loo..