Sunday, May 1, 2011

Aku Suka Main Tudung...Jentik Tudung...

Tajuk gempak je ker? Tak lah....memang betul lah... Aku suka main tudung.... siap suka jentik-jentik lagi... lepas jentik aku lambung-lambung... Lepas tu jentik lagi...ha ha ha. Giler tak aku? PW ni biar betul..... 

Aku suka main tudung botol la...Main jentik tudung botol.... Mase aku skolah dulu-dulu....he he he. Ni permainan zaman skolah aku dulu... Permainan mesra alam nih....dari duk buang ke dalam tong sampah... kitorang kutip tudung botol buat permainan....Bebudak sekarang agak-agak ade lagi tak main game gini? Aku rase dah makin pupus kot.... lagipun tudung botol tu dah susah nak jumpa... botol kicap je ade lagi tudung gitu... ha ha ha.

Nak tau pasal game ni... aku ada terbaca di entri salah sorang blogger ni... aku tertarik dengan entri dier.... Lagipun ni salah satu permainan kampung yang menarik dan patut diketengahkan.... Nanti takde la bebudak suka merayau-rayau entah ke mana sampai tengah malam... game ni boleh main kat umah jer.....Jom kita terjah... DI SINI>>

P/S:AFUNDI saya untuk Blogger of The Year dan Top LoL (Humor) yer....:)

8 comments:

aziehoneys said...

huhu..
same2.. dulu mase kecik2 suke gile maen ni.. tp 4 sure akan kalah.. huhu

ari tu baru ja maen blik.. mase tu blaja tuk maen permainan tradisional.. oh time tu masg2 cube menerangkan cara permainan dr negeri masg2.. mmg gelak habes la kalo dgr cr permainan yang berbeza.. tp it's such a best memories.. dak2 zaman skang pon ta men kot benda2 ni kan.. huhuhuh

.........cP~ said...

salam.

oh..kitorang panggil main tutup oren.. sebab dulu masa raya kan banyak air bikarbonat (air gas) yang botol kaca. maybe mula2 glamor perisa oren kot. tu yang jadi panggil tutup oren.

sampai sekolah menengah main lagi. adik saya masih main jugak masa die sekolah rendah (now form 1). budak kampung je kot yang main lagi.

Feizal said...

terimbau kngan la plak..bdk skang mane nka main bende cegitu dh..asyik duk ngan angry bird je..haha..

Budak Botak said...

Benda ni ada lagi, mungkin susah nak jumpa sb hari tu adik yg darjah 3 main benda nie kat sekolah...

Entry terbaru Gambar Kumpulan Gula-Gula & 24/7 - Artis Malaysia Tiru KPOP?... (",)

NSA_TATMA said...

hehehe... dah lupa dah ada games mcm tu kan dulu.... tak dak duit nk beli karom.. main pentup botot tu la... haha...

myzziema said...

rindu sangat nak main game ni! dulu selalu lawan dengan adik. macam2 skill. letak tangan as benteng pertahanan lah. macam2. hahahah.

AkuMuzikFilem said...

haha aku dengan barani claim aku memnag juara main benda ni..

ROI said...

Bgn2 trus datang sini..hoho. Tengkiu promot