Tuesday, June 7, 2011

Ciri-ciri Seorang Blogger

Panas.....panas.... panas sungguh dekat umah aku sekarang.... Nasib baik ujan petang tadi... kalau tak, lagi panas la bilik aku nih..... Nak menaip blog pun takde mood....sebab berpeluh je memanjang... Nak duduk luar rumah.... line plak takde..... Kene duk dalam umah jugak....pelik betul...

Sambil termenung di dalam bilik sauna aku nih.... ku sempat jugak la terfikir satu entri... Pasal ciri-ciri seorang blogger.... Kalau takde ciri-ciri nie....memang susah la nak jadi seorang blogger.... Nak tau ape benda yang akan aku mengarut nih..... silakan bace...he he..

Perlu celik IT - Ni memang satu kewajipan la kan... Kalau tak pandai nak guna komputer...macam mane nak bukak blog kan...ha ha ha... Ke ade blog tanpa guna teknologi komputer nh....

Tak buta huruf - Ni kewajipan gak...kalau tak, macam mane nak tulis entri kan...ha ha ha.... Idea ni aku dapat setelah melihat pakcik makcik di kampung nie berkeadaan blur dan terpinga -pinga stelah melihat wife aku bukak lappy dier.... Pastu makcik tu cakap..." Menatang ape ni?" ha ha ha... Oit..jangan gelakkan orang la der...:)

Boleh melekat lama di depan PC - Kalau korang seorang yang susah nak melekat di depan PC lame-lame..memang susah la nak jadi seorang blogger sejati.... Yang boleh melekat je akan jadi blogger sejati.... 

Laptop BFF nyer - ah-ha... ni memang akan terjadi kat aku jugak kot suatu hari nanti..... Tapi sekarang tak lagi.... sebab tak berkemampuan nak beli sebijik lappy.. Dulu dah beli.... hilang beb! Kene curik..... T_T

Banyak idea - Haaaa....idea nie bukan ilmu... tetapi kesemua jenis ape kebenda yang korang nak mengarut dalam entri... he he he.... Macam aku sekarang... idea ni timbul setelah aku duk mengomen keadaan sauna dalam bilik nie tadi...ha ha ha. Oleh sebab aku tak buat entri lagi... maka aku sanggup bersauna kejap....

Itula sedikit sebanyak ciri-ciri kalau nak jadi seorang blogger.... Walaupun idea tu datang secara mengarut jer....tapi ada benarnye kan... Tujuan aku nak bagitau kat sini......blogging nie ada faedahnya kalau orang tau nak menggunakannya ke jalan yang betul..... Blogger ni seorang yang berilmu.... semakin hebat status blogging nyer.....semakin banyak ilmunyer... :)

P/S: GA tengah berjalan lagi....dan aku akan tambah lagi hadiahnya.. dapat lagi orang nak sponsor... Seutas jam tangan untuk lelaki...:) sesape nak join, klik SINI.

18 comments:

SoLy SoLicious said...

yang last 2, masalah skit bg saye..heee..xbanyak idea...sebab tak tau ape readers interest to read

nunui Joe said...

haha.. betoi3 :D

Muhamad Zulazwan Bin Chukop said...

semua tu betul..sebab tu la bnyak blogger sekerat jalan je...tak de ciri2 yg mcm di atas...sebulan 2 blog dah terbiar...

-Yok mampir diluk = orang asli...bahaya pendakwah berbayar...

Judh said...

bermasalah dlm ciri2 yg last . err :D

mcm ni lah said...

cari2 mana banner aku ?,. ermmmm

Miszyuyu said...

sy memang xbole kalu sekejap..agak lama jugak kalu mengadap laptop hihihi

RHI said...

ciri2 yg lain ada cuma yg terakhir tu..kekadang je dia mai...haha

suha said...

cuba bro wacana cek belog cik suha,ada x ciri2 blogger?(^_^)

ok ini sgt poyo hahaha

K said...

betul tu,hehe. idea alien pertama berblogging pon ok tak ?

XD

vampire's lovex said...

yeay,aku lulus . hahaha.. boleh melekat depan lptop lelama sampai takmo makan..kahkah

An said...

sy bukan blogger sejati la ni..idea agak kureng..hehe

tia @ Ini Kisah Tia said...

pass ! hahaa . tang idea tu 50-50 ;)

Entri Apa Ni?

Murni Yusoff said...

InsyaAllah,doakan sy jd blogger sejati kengkwan..hee~~

Browacana said...

@mcm ni lah: sabor.... tenet slow kat kampung.... buat enti je boleh...segala jenis banner tak keluar...insya Allah esok aku balik Selangor...ak akan letak banner ko..:)

Sunah Sakura said...

memang betul belaka lah tu ahse.. hehehe

Unknown said...

yg part last sekali tu susuah sikit..

nak cari idea bukan senang..

sbb xda idea yg turun dri langit..mesti kena gali lagi..

aizamia3 said...

ai boleh je hadap berjam-jam lamanya tapi nanti en. suami akan cakap 'nak senang nak mudah rebus je lappy tu..' hahaha..

Student uniSZA said...

ciri2 blogger ? huhu
menarik2 >_<