Sunday, June 12, 2011

Tahniah Terengganu

Semalam aku dah saksikan perlawanan final Piala FA.... iaitu Kelantan vs Terengganu. Dan ternyata keputusan 1-2 tu memang bagi aku keputusan yang menggambarkan keadaan perlawanan... Walaupun Kelantan dah hampir giler nak menang... Tapi dalam beberapa saat yang terakhir..... Kelantan gagal nak pertahankan satu gol yang dijaringkan dulu tu....

Aku memang sah la kecewa kan.... tapi bagi aku.... kalau Kelantan menang semalam.... memang menang cara Greece menang dalam EURO dulu... memang jarang menyerang... lepas dah lead 1-0 baru ada nampak corak permainan Kelantan....sebelum tu....memang kurang menarik.... Lepas Terengganu samakan score pun....Kelantan lepas tu hilang punca.... Aku tengok pun sakit hati jer....

Terengganu guna taktik counter attack... Depa gunakan kelebihan fizikal badan yang lebih besar dari pemain Kelantan untuk permainan yang agak kasar... dan menggunakan kelajuan pemainnya untuk menyerang secara counter attack... Memang banyak kali Kelantan terperangkap dengan taktik tu....Mujur la si Apek.... atau Khairul Fahmi tu terer.... Kalo tak....banyak jugak la kot kene semalam....

Pasal si Daudsu tu...aku tak nak komen....Sebab bagi aku...yang minat bola sebab sukakan seni permainan nie.... Semalam memang Terengganu bermain lagi baik.... memang keputusan yang aku boleh terima dengan hasil corak permainan yang ditunjukkan....syabas Terengganu..:)

6 comments:

Eja GaNu said...

salam singgah n follow kamo ^_^

Cik Pulau said...

Tahniah gk buat ganu..
tapi masing2 dah cuba yang terbaek..
menang kalah adat permainan..

orang yang patut disalahkan adalah manusia yang baling mercun yang buatkan game dihentikan..
lalala~

efa said...

tahniah buat terengganu!pasal tu tak nak komen adat perlawanan la ada kalah dan menang hehe

Nazrul Ashraff said...

ooooooooo. tahniah untukn ganu. hee..

solomolo said...

senyum sokmo...

suha said...

hehe i luv tganu (^_^)