Wednesday, June 15, 2011

Serabut Dengan Group Bloggers Dalam Facebook? Ada Cara Nak Atasinyer...

Aku dulu penanh pening sebab group-group bloggers dalam fb nih.... Bukan aper...banyak sangat nanti notification dalam emel..... penuh inbox sebab group bloggers facebook nih.... Jenuh nak delete.... Nak delete sumer...takut ada yang penting terselit kat tengah-tengah kan.....

Ermm....itu masalah aku dulu la.... Sekarang dah tak risau dah.... siap buat group sendiri lagi.... KELAB WACANA BLOGGER HOLIC. Sebab aper? Dah tak kisah dengan inbox beribu-ribu? Bukan.....inbox aku ciput jer....sebab aku edit setting kat group tu......

Nak tau caranya..... Macam nie....korang perasan tak sebelah title group tu ada edit setting... Haa.... kalau tak tau jugak....tu haa...aku ada print screen kat bawah nie.....


Klik kat edit setting tu...nanti dier kuar pasal notify dalam emel.....dan jugak CHAT GROUP.... Sape-sape yang rase serabut sangat dengan emel berlambak sebab group facebook nih....unklik la dekat emel tu.... Sesape yang tak suka chat group......unklik la yang tu.... SETEL..


Aku bagi contoh gambar lagi...... So, takde masalah la lepas nie kan....Boleh la join group aku pulak....bukannya penuhkan emel korang dah....  ping entri blog korang je......kan...kan.....:)

Ada GA....ada GA....Mari....Mari.... klik SINI...

17 comments:

vampire's lovex said...

naiss info,baru tahu..sebelom ni pon serabut gak ahh dengan bnda2 ni..tq for sharing :)

mas saari said...

ooo camtu ke?
terima kasih kongsi tips ni...mmg pening pun bila tgk byk sgt notification!

Izwa Kamaruddin said...

good info bor :)

Isteri Encek Bard said...

hahha nice tips PW... dulu masa memula tak tahu beribu-ribu email saya mauk.. lepastu saya godeh-godeh FB dan dapat cara nie.. skang email kosong jer.. i like

peNulis SeNjA said...

thnks info ni PW .. ps nak setting la lepas ni

Sya & Syima said...

aduh, akhirnya ada juga orang bgtau cara nya...
saya nak muntah dah rasa...
terima kasih PW...

Ardini Humaira said...

thanks :)
dni akan cuba tukar setting tu

Atia_gadismelayu said...

atia pnh dpt email 6000++ sbbkn bnda nie.. huhuhu..^_^

amiraliyana said...

tq ats info ni.. baru ja nak buat keputusan keluar drp group2 ni. huhu.

kathy said...

cara ni memang berkesan!

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

haha, ini rupanya solution nya:)) tq tq.. dh try buat, pasni dh tak beribu2 notifications msuk:)

Cik Pulau said...

oohh.okey..
sekarang jugak g tukar..lalala~

yanamib said...

haa bagos pon ada info ni..skrg jugak setting! tenkiu² =)

bicara mak dara said...

betul3.. kena set kan kalau tak beribu2 lemon masuk kat inbox tu hehe

Unknown said...

terima kasih ye..:p

Cik Emie said...

haha tau xpe..jenuh nk delete emel..selama ni godek2 kt setting fb sndiri jek tp xde kesan..tq 4 sharing en ahse :P

Aina said...

thanx for sharing:)