Tuesday, June 28, 2011

Dulu Rasa Nak, Sekarang Semua Tak Nak!

Aku rasa morning sickness dah mula menyerang..... rasa pening-pening.... tak lalu makan... Macam-macam dah datang.... Tapi yang peliknyer.... bukan wife aku yang kene....tapi AKU!! 

Aku ni dulu bantai je semua makanan.....asalkan lapar....aku makan jer....janji halal... Tapi sekarang.....semua aku rasa tak nak...takde selera makan.... Aku tak perasan pun sebelum nie...Wife aku la tegur semalam... Masa singgah kat kedai makan dekat dengan kawasan taman serdang... Dulu aku yang selalu rekomen kat wife...nak makan aper....Wife aku yang susah nak makan....Tapi sejak akhir-akhir nie....dier pulak rekomen kat aku...aku pulak semua tak nak.... 

Tu bab makan.... Bab pening-pening.... aku jugak yang rasa dulu.... Tapi tak sampai tahap muntah lagi la.... Wife aku ape lagi...suka giler la dier... Sebab dia cuma ada rasa sikit-sikit je...ada sakit kepala dengan badan senang penat jer... Tapi aku tak kisah pun.. Boleh la kurangkan beban si isteri sikit-sikit kan.... Anggap itu sumer pengorbanan si suami...acecece.....:)

Aku sekarang lebih kepada makan buah-buahan jer..... Semalam makan buah naga..... Dua hari lepas aku bantai betik.... Hari ni nak makan buah ape pulak ek.... Nasik aku makan sikit je sekarang.... Ermm...nampak gayanya......slim balik la aku nie....huhuhu..

UNDILAH SAYA BAGI YANG BAIK HATI ... SINI
JOM JOIN GA YANG BEST NIE!!....DI SINI

18 comments:

Eera Shera said...

elok la tu.bukan wife sorang je yg rasa..sambil2 tu berat boleh maintain..hee

Abang Long said...

Salam...ada org tua2 kata tu pembawaan budak..ada gak kata coz dah buang tebiat..huhu.
Aku suggest ko mkn buah durian dengan nasi plak..

http://abanglongonline.blogspot.com/2011/06/pendengki-adalah-pengecut.html

Cheq Sue said...

bagus, bagus... macam tu baru betul, kongsi rasa ngan isteri...

mas saari said...

untung isteri tu sbb husband yg kena morning sickness!

takpe, itulah namanya pengorbanan..

Mohd Hazwan Hashim said...

haha !!! bagus2 itulah pengorbanan :)
btw, buah naga sedap oww !!!

Unknown said...

uhuhu! terkena tempias si isteri bagus juga, saling menghargai kan :)

Golden Rose said...

bertuah menjadi pilihan utk merasai kesusahan isteri...bukan semua bleh rasa...sebab tu ramai tak menghargai pengorbanan isteri

Izwa Kamaruddin said...

huhuh....syukur laki yg rase bkn isteri!hehehe....

mOoN IzzaN said...

baby boy tu kan... :)

Srikandi Bonda said...

pengorbanan seorang suami.. bagus la bro! ehehehe.. ^____^

Unknown said...

romantik nya..huhu..berkongsi kesusahan isteri..huhu salam perkenalan & follow u..jom ziarah blog saya n jadi kwn saya..huhu

Faz.M said...

heheh..nasib bdn la ye..pengorbanan manis la tu..akan di kenang sampai bila-nila.. :)

risa said...

ekekekek...tetiba ingat my asben...teruk woooo sampai mc seminggu demam sebab mabuk..
wife dia relax je...rasa2 anak pompuan tu:)

aizamia3 said...

bestnya kalau en. suami yang rasa keadaan tu.. suka teramat rasanya.. hikhikhik..

tapi ish.. tak payahlah, biar ai je yang rasa sebab nanti boleh extraaaa manja.. wah gedik je bunyinye..

siti ika said...

oh, nak dapat org baru ye? tahniahhhh... =)

inna_risna said...

gaya mcm nak dpt org baru jer tu..^^

Ibu Muda 30series said...

untung la dapat merasa alahan...ahaha

Aziela said...

Salam bro. Tahniaahhh....!!! Syukurlah. Masih ramai lagi pasangan yang susah dapat anak. Antaranya..akak sendiri...hehehhe. Tapi alahan macam nie, ok la sikit daripada yang muntah belilah tu. Nanti bila baby dah masuk 4 bulan, stop la alahan tu. Lagipun makan buah2an nie kan elok untuk kesihatan. Pasal baju baby, meh akak bagi petua sikit. Orang tua2 kata :
1) Jangan beli baju dan peralatan baby selagi kandungan belum berusia 7 bulan.
: So, simpan duit sikit2. Nnt beli kendian.
2) Jangan pakaikan baju baru semata2 pada baby. Kalau boleh, ada baju dari sedara mara ker, bolehlah campurkan pakai. Orang kata kalau tak campur, nanti anak tu jadi orang sombong. Wallualam. Tapi dah try and tested by my aunties and memang betul.
: Save sikit belanja tu..hehehehhe.