Saturday, December 1, 2012

Malaysia vs Indonesia | El Classico Asia Tenggara !!


Malam nie iaitu 1 Disember 2012, Malaysia akan berentap dengan pasukan negara jiran iaitu Indonesia di Stadium Bukit Jalil untuk melengkapkan jadual perlawanan kumpulan B untuk Piala AFF Suzuki 2012... Harimau Malaya menentang Garuda.... Bagi aku....ini adalah perlawanan paling di tunggu-tunggu peminat bola sepak di rantau Asia Tenggara!

Kalau Man Utd sekarang nie musuh ketatnya ialah Man City..... Kalau AC Milan dengan Inter Milan... Barcelona dengan Rela Madrid..... Kita pun ada.... Iaitu Malaysia vs Indonesia.... Yang pastinya... kalau bertembung je dua pasukan nie....Pasti citer jadi hangat dan membara....

Hangat hangat juga....tapi jangan sampai bermusuhan ye dak.... Kita kan serumpun.... anggap la rivalry antara kita sebagai satu persaingan sihat nak memajukan mutu permainan dan skill masing-masing.... Baru betul kan...Baru sama-sama naik ranking....Kalo tak...kat situ je la kita...

Nusantara.....itulah Malaysia dan Indonesia selain negara-negara lain.... So...kenapa nak bermasam muka tuduh menuduh.... Menang kalah adat permainan.... Sape yang lebih hebat....lebih teratur strategi permainannya....lebih tuahnya....dia lah yang menang...

Yang penting....buatkan yang terbaik....Harimau Malaya dengan ngauman gegak gempita nya.... Sang Garuda dengan sambaran kilatnya.... Yang mana lebih hebat dan tangkas....Malam nie lah penentunya.... Ini adalah El Classico Asia Tenggara!!

P/S: Sopan santun dan budi bahasa tetap dijaga... :)

No comments:

IKLAN BERBAYAR

IKLAN BERBAYAR
Berminat? Terus wassap ke: 011-14957785