Tuesday, April 30, 2013

Lagu Kegemaran Anak Comelku | Ya Hanana Beserta Lirik

Ya Hanana....Ya Hanana... Haa... tu ler lagu yang paling disukai anak aku buat masa nie... Tak habis-habis kena nyanyi lagu nie... Sebenaq nyer... Lagu Ya Hanana nie lagu Qasidah... Nasyid ler senang citer... Entri nie sebenarnya susulan dari entri yang sebelum nie pasal anak aku pi tengok penyanyi kegemaran dia di konsert LIVE..

Aku kasi kat korang video yang anak aku suka tengok nie... yang nie yang paling disukainya.. Tiap kali aku pasang je video nie..mesti anak aku akan tiru gaya sebijik dalam video tu... duduk bersila..sambil goyang-goyangkan badan ke kiri dan kanan... hehehe


Bila masuk part sebut "Allah" tu... anak aku komfem angkat tangan tinggi-tinggi.... Comeeeel jer!! Harap-harap sempat la aku rakam satu video gelagat anak aku tu... Aku letak sekali lirik lagu dia nie haa... Sama-sama kita mendidik anak kita mendengar hiburan islamik... Biar anak kita kenal Tuhan dulu... Sekurang-kurangnya itu lebih baik dari hiburan yang melalaikan.... 

LIRIK YA HANANA
dzoharoddiinul muayyad    bidzhuhuurin nabi ahmad

ya hana na nabi muhammad   dzalikal fadhlu minallah

ya hana na

khusho bissab’il matsani   wa hawa luthfal ma’ani

ma lahu fil kholqi tsani   wa a’laihi anzalallah

ya hana na

min makkatillamma dzohar    liajlihin syaqqal qomar

waf takhorot aalu mudhor     bihi ala kullil anam

ya hana na

athyabunnasi kholqon   wa ajallunnasi khuluqon

dzikruhu ghorbaw wa syarqon    saa iruw walhamdu lillah

ya hana na

shollu a’la khoiril anami   al musthofa badrittamami

shollu a’laihi wasallimu  yasyfa’ lana yaumazzihami

ya hana na

P/S: Jangan tertukar dengan alunan quran dan hadis yer.. Ini sekadar Qasidah...;)

2 comments:

Sumijelly Sumi said...

Betul2. ..kalu terlebih hiburan lain bahaya gak...

Kekadang kat umah saja jer pasang astro oasis...sbb selalu ada zikir kan...

Biar derang mendengar smbil berzikir...


http://Sumijelly.com

Anonymous said...

Like.thanks

Ping your blog