Sunday, April 17, 2011

Kenapa Suka Review?

Aku pernah ditanya soalan ni..... kenapa ko ni suka review blog? Ermmm.... susah nak jawab tuh.... Sekarang baru aku faham macam mana rasanya seorang artis bila ditanya soalan yang tak dijangka-jangja...... ha ha ha. Boleh pulak aku compare dengan artis kan... Pada hal aku ni jauh giler status nyer...... dah ler pemalu.... tak femes pulak tu....

Aku bukannya suka mereview... tapi aku suka tolong pertingkatkan blog orang lain.... Dengan ada segmen review nih.... aku boleh la tolong tengokkan maner yang boleh ditingkatkan dan diupgrade kan... Walaupun aku ni masih baru dalam dunia blog.....tapi apa salahnya kan? Ilmu itu patut dikongsi.... barulah berkat tu ada...:)

Lagi satu...bila blog seseorang tu dah optimum....maknanya dah ringan....senang untuk dibaca......dikomen... aku pun senang nak komen dan menerjah blog tu kan? Bukan setakat aku......korang pun senang nak terjah nanti kan? Dengan itu.....impak kepada tuan punyer blog tu....dapat la traffic banyak sikit. Tengok..... win-win situation kan? 

Bila blog orang tu dah optimum...sekarang terserah dekat kreativiti dier je la nak naikkan blog sendiri.... aku dah cuba membantu mana yang patut.... tunggu reaksi tuan blog tu je lah... kalau dier nak stick pada yang asal... just nak hepikan diri sendiri.... aku ok jer.... Sebab kalau aku.... apa yang ditulis di blog tu bukannya untuk sendiri baca kan? Mesti la untuk bacaan orang ramai.... Kalau tak nak pun....sah-sah ade orang akan baca jugak nanti....cuma sikit atau banyak jer la....

Sebab tu la aku bukak segmen review haritu.... nak menolong blogger mengoptimumkan blog diorang...lagi-lagi blogger baru nih.... Macam aku haritu...terkontang-kanting cari sumber dan tips sendiri.... Dapat la rasa susahnya nak sampai ke tahap sekarang... Walaupun takde la sehebat blogger lain.. tapi ini pun sudah bagus bagi aku.... Peningkatan berterusan dan diharapkan terus meningkat....:)

P/S: Nak buat GA baru....ade saper-saper nak sponsorkan hadiah tak?

8 comments:

mcm ni lah said...

aku ade cadangan ape kate ko recycle balik blog2 yg ko review tu,.

mcm ni lah said...

aku ade cadangan ape kate ko recycle balik blog2 yg ko review tu,.

Browacana said...

mcm nilah: aaa.....tak faham..

simanis said...

betul tu...lagipun, bila PW mereview, saya dapat kenalan baru jugak...terima kasih PW...

Budak Botak said...

@mcm nilah: Bdk Botak pon x paham...

Entry terbaru 11 Tanda Korang Nie Kena Penyakit Computerholic... (",)

dy Rahman said...

as salam..
dy pun dapat sahabat baru bila bro buat review arituh.. apa2 pon..
terima kasih..

http://dady-rahman.blogspot.com/2011/04/selaput-dara-palsu.html

Luqman Zakaria said...

mcam nih la..ape kate kau buat review pasal blog aku lak..haha~

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

bila kita review mungkin kita dapat tolong org improve blog dia dan juga muhasabah blog kita jugak disamping merapatkan hubungan sesama blogger =)