Thursday, December 30, 2010

Hikayat Kedai Kopi Ep.3 - Azam Tahun Baru

Macam biase..warong kopi Wacanaku menjadi tempak lepak pelbagai jenis manusia...(kucing ade gak...kat kaki meje..kadang-kadang naik atas meje..curik makanan..hihi) Ada yang bekerja sebagai petani....ade lawyer....ade jugak doktor...(doktor cucuk sendiri datang pau makanan jer...) Kali ini...dicuri-curi dengar perbualan antara jurutera dan penoreh getah..



Amin: Bang.....bagi kopi tarik satu!

Dol: Assalamualaikum Amin.. ewah-ewah...sejak dah jadi engineer ni....ko makin segak la ek..

Amin: Waalaikumussalam...Haha...Dulu pun dah segak la Dol.... Kate lelaki buruan remaje....maskulin...he he

Dol: Kok ye nak angkat ekor sendiri..sikit-sikit dah ler...nanti nampak *tuuuuuuuuuut (sensor sebab pelbagai lapisan umur yg bace belog aku ni..huhuhu)



Amin: Haha....tak de la Dol..bergurau...ko camne skang...amacam getah ko? Sihat tak pokok getah ko?

Dol: ade ke pokok getah yg ko tanye....Sihat min..... Makin gemok dah pokok getah aku...makin ditoreh makin gemok...(sambil tunjuk kat poket bajunyer yg gemok ngan duit...DUIT bai...)



Amin: Pergh...kaye giler ko skang... Aku keje engineer pun tak de la banyak tu.... betul ke ko dapat dari hasil getah ni..

Dol: Rezeki Tuhan bagi min....Aku redho jer... Rajin cari rezeki...dapat la hasil.... (Muke bangge giler time ni..hak hak)

Amin: Betul la Dol....aku pun nak keje semakin rajin la Dol.... Tu la azam baru aku..

Dol: Ooo....dah tanam azam awal-awal ek... cepat besar la azam ko nanti ek... tanam awal-awal.. aku tak tabur benih azam pun lagi nih..hehe

Amin: Hahaa... Tak taruk baje tak jadi Dol.... Pokok azam aku tak sempat besar jugak kalo tak siram dan tak baje... Azam ko ape plak?

Dol: hahaha...... erm... azam aku nak kawin....hahaha Aku nak kawin dengan wanita kaye...haaaaa Aku nak buat majlis besar-besaran min... Siap ade penari ballet buat persembahan lagi... diiringi dengan muzik Rock kapak ....Kapak automatik lagi....campor ngan muzik kompang..hehehe



Amin: Hulamak.....grand giler majlis kawin ko... Aku dulu kecik2 je Dol... sederhana jer.. Ko serius ke ni..

Dol: Uuuuihh..Serius ni min.....duit ade beb.....aku nak gerrreeeeen min... Aku nak berarak dengan kete lembu keliling kampong... pastu nak bersanding atas pelamin terkini yg kuar dalam buku Ratu Sehari...ekslusif.. dalam buku Vogue pun boley....



Amin: Banyak gile duit ko Dol.... Jangan membazir Dol...duit tu memang la ko carik....tapi berpade2 la.... Nanti hilang berkatnye kalo lebih2 sangat....

Dol: Tu azam aku sejak dari kandungan lagi min.. Sebab tu aku rajin keje...tu haa...ko tengok kete aku.....kete Myvi... aku dah upgrade masukkan turbo tu.... Ni haa...henset pun Nokia Navigation nih...sape laa kat kampong ni boleh lawan aku dah Min...

Amin: Dol...Dol.... Siap masuk turbo tu..... Ko kate azam dari kandungan... kenape ko tak target jadi engineer cam aku ni Dol? Mase blajar dulu tak pulak ko berazam gini.. Otak ko boleh tahan gak mase tu....

Dol: Ala....kalo aku rajin cam ko mase skolah dulu pun ape jer dapat.... Ko kawin dulu pun biase2 jer... Ko tengok poket baju aku ni haa..lagi tebal dari poket ko...



Amin: Suke ati ko la Dol.... yang penting ko bahagie... Aku biase-biase jer...

Dol: Ha.....Tauu pun....

(Tetibe bunyi ringtone lagu Like A G6.......dan Amin pun keluarkan hensetnye...)

Amin: Hello....ya......yes, I'm taking breakfast right now.....yess...yes....ok...I'll be there as soon as possible.. bye Mr. Chan

Dol: Henset apo ko bondo tu min? besao...nipih....cantik.......

Amin: iphone 4 jer.... Ok la Dol...aku ade keje la.... Ade keje ad-hoc...



Dol: Hah? epon? pon-pon?

Amin: iphone... Ok la...teh tarik ko pun aku blanjer.... Aku g dulu...Salam

Teet Teet...( Amin amik kete Toyota Fortuner nyer...heh heh heh)



Dol: Oo mak aihh...bapak besao gileeeer kete ko min....

Amin: Oh... aku keje engineer je Dol.... Ni la habuan sikit2 hasil penat lelah aku blajar dulu... Dol.. Gembire jumpe ko...

Dol: Oh.......ha....ok.....

Dol pun sambung minum teh tariknyer sambil tunduk tengok membilang pasir2 di lantai.. he he he

Moral is......................korang pikir la sendiri....hihihi

(Gambar...ehem..ehem....Mekacih En. Google...)

1 comment:

sarah abadan said...

hahaha x payah le menunjuk2...kehkehkeh

IKLAN BERBAYAR

IKLAN BERBAYAR
Berminat? Terus wassap ke: 011-14957785