Tuesday, December 28, 2010

Hikayat Kedai Kopi Ep.2 - Bola Oh bola...Kenape engkau bulat..

Al-kisah hikayat kedai kopi bergema lagi di stesen2 radio Wacanaku.fm dan mane2 yang seangkatan dengannyer....( macam la ade..hehe) Kali ini Warong Wacanaku berkisar tentang bola... Ye la kan... Malaysia berjaya mengalahkan negara jiran Indonesia 3-0 semalam....


Pak Su: Pak cu! Teh Tarik satuuu! Bagi susu lebih!

Pak Cu: Wokeh... Siap dalam mase 5 minit 45saat... Injury time 15saat....Takot2 ade yang main laser kat mate aku nih...lambat sikit siap air ko...

Pak Su: Hahaha..... Mane la aku reti nak men laser2 ni Pak Cu oi.... Aku reti pegang alat toreh getah je ni haa.... Henset anak aku bagi tu pon aku tak reti nak godek2....inikan pulak laser....


Pak Cu: Mane la tau kan.... Aku dgr ko pegi tgk bola semalam dgn anak ko... Citer la sikit..

Pak Su: A'aa.... bes giler... tak penah lagi aku rase suasana macam tu semenjak due menjak tiga menjak ni.... selalu lengang jer stadium tu... budak2 skang suke tgk yang omputeh jer... tapi semalam penuh bagai menatang minyak yang penuh...penuh sungguh la...

Pak Cu: Tak kene langsung pepatah ko tu..hahaha.. Citer la lagi... aku nak dengar dari saksi dari tempat kejadian sendiri...tak nak dari paper2 ni...banyak tokok tambahnye... (sambil menghulur teh tarik)

Pak Su: Erm... Riuh satu stadium.... Bes woo.. aku rase macam zaman mase kite mude2 dulu..mase negara kita ni terer giler pasal bola ni..... Aku dah dapat hidu kebangkitan pasukan negara kita nih... Semangat main bola untuk negara sudah bangkit kembali dah.... Peminat pun happening... Mase skuad negara masuk padang...gegar stadium.... dah macam gempa bumi 10.0 skalar Richter dah... Goyang aku rase malam tu...Ibarat Goyang Inul la aku rase....

Pak Cu: Uih....macam bes jer... tak gaduh ker? Aku dgr macam ade gaduh2 jer..

Pak Su: Ala Pak Cu.... citer angin je tu... Maklum la Musim Monsun Timur Laut skang ni...angin kuat sikit... ok jer aku tgk... Sume dtg nak tgk bola jer....semangat sukan diutamakan.... Lagipun Indonesia dgn negara kita kan serumpun... aku siap duk tempat Indonesia pakai baju Malaysia...kongsi2 kerepek ubi kayu beli kat MAHA 2010 ari tu...rilek jer...he he he (Sambil menghirup teh tarik panas...) Oooo panas panas panas!!!



Pak Cu: Kok ye pun minum la slow2..ish3.. Berani giler ko...tak takut kene penumbuk sulong orang berbaju merah?
Pak Su: Takde lah..ok jer...merah tu ok...bukan pengikut baju merah sebelah siam..hehe selagi kite ok..ok la depa pun... Macam cermin.... ko buat muke buruk..buruk la imej kat cermin tu... Tak sia2 aku blajar ngan anak aku ilmu sains..haha

Pak Cu: Tu la kan.... tapi...3-0 tu...dah la gol cantik2... aku rase dah macam tengok EPL dah...

Pak Su: Betul tu Pak Cu....depa tu boleh jer main...tapi mindset jer.... Kalo mindset tu fokus main betul2... tak gugup....mesti boleh main macam negara lain... taktikal dah ok... skill pun dah ade.. cume keyakinan jela kurang sebelum2 ni.... Tapi semalam depa main macam zaman kehebatan negara kite dulu... Passing cantek... movement bagus.... cume ade lagi la yg perlu di repair...

Pak Cu: Ewah Pak Su...dah macam commentator dah... ape ke jadahnya pun aku tak faham... hahaha.. aku tengok jer..tak faham pun...

Pak Su: Kene la hayati Pak Cu.... baru dapat tau mane silapnya mane bagusnya... tak de la komen kosong.... macam menghayati citer Korea...tak pun Nurkasih..



Pak Cu: Aku baru pikir nak belanje teh tarik tu...ko sindir aku pulak....tak jadi blanje...huh

Pak Su: haha...aku tak sindir.... aku bagi pendapat...ko ni macam tak biase je ngan aku... mulut tak de penapis... he he

Pak Cu: Yang pasal laser tu ape ke he?

Pak Su: Tu aku tak pasti.... tapi kalo betul dari penyokong kite.. tak berape sedap la kan.... kite kan terkenal dengan sikap sopan santun dan berbudi bahasa...adat resam orang melayu.... agak tercalar jugak la... Tapi aku tak buat... aku suluh pakai lampu picit je.. suluh kat awek indonesia..die suluh balik gune lampu hanset kot..hahaha

Pak Cu: Hahahaha...Erm... rugi plak aku tak g... tak pe lah...lain kali mesti ade peluang lagi... Aku cume harap dapat la kite menang Piala Suzuki tu...



Pak Su: Mesti ade Pak Cu....tak mustahil kalo skuad kite ganti Jepun masuk Piala Dunia satu hari nanti... tapi ko kirim tengok kat cucu ko la....kite2 ni tak sempat kot...Kalo sempat pun mate dah rabun...tak nampak hape pun...hahaha Pasal peluang tu memang sangat cerah...kalo fokus tetap 100%...ade peluang cerah...

Pak Cu: Hahaha...kasar tu woi... Tak pe la...Janji harapan kembali ade...

Trrrruuuut...trrrrruuuuut.....

Pak Su: Ok la Pak Cu....anak aku dah bagi MMS kat aku nih... die kirim gule tadi... (Sambil keluarkan hansetnyer...)

Pak Cu: Ek eleh....henset Nokia 3310 upenyer.... MMS konon...

Pak Su: hehehehe.....

3 comments:

ainakhani said...

hahahaa funny !!

ain dzaya said...

sana bola..sini bola..situ bola..haiillaa!!!!

http://aindzaya.blogspot.com/2010/12/aku-nak-kawin-mak.html

wak jhali said...

apapun dah terbukti pada awal perlawanan msia n indonsia lagi..laser tlh diguna pakai oleh wargax indonesia..dan lagi satu tak terfikir ke warga indonesia mengapa dan kenapa skuad msia kalah 5 - 0 masa tu...?..tahukah kamu apa yg bermain diminda warga msia masa tu...?..kini semua itu kamu wahai warga indonesia alihkan kepada warga msia setelah kamu tewas 3 - 0..sedangkan kamu sendiri tahu dan sedar bahawa ditempat kamulah berkampungnya wargax dukun tersohor yang menyebabkan skuad msia tewas 5 - 0 ketika itu dan wargax kamulah yang mula memperkenalkan sinaran laser kpd skuad msia dan yg kamu kenakan juga kpd skuad filipina...yang pasti akan menewaskan kamu jika tidak kerana sinaran laser kamu atau pun bomohx kamu....cermin diri kamu sebelum mengaibkan orang...laser membelah dada...aduhhh..aibnya selebriti kamu....memalukan sekali....fikirxkan..