Wednesday, November 7, 2012

Barack Obama Jadi Presiden US lagi


Pilihan raya dah berlaku kat Amerika...dengan keputusan memihak kepada presiden lama US iaitu Barack Obama.... Pencabarnya kalah dengan agak jauh perbezaan undian... Ramai yang sokong dan ramai juga yang tak suka.... Biasa la kan....

Rakyat kita pun duk ikut perkembangan pilihan raya US nie.... Mungkin sekadar nak dapatkan informasi global...nak ambik tahu perkembangan semasa dunia... Atau pun ada segelintir tu memang sokong Barack Obama sebab atas dasar polisi dan pendekatan beliau..... 

Aku pula macam tak ambik kisah sangat..... Sape menang pun tak de apa-apa perubahan pun bagi aku... Sebab yang pertama.....tu bukan Perdana Menteri Malaysia... Takde effect sangat kat aku.... yang kedua.. Sape-sape menang pun.... TETAP SOKONG ISRAEL! Sape yang menang pun...depa sanggup mati nak mempertahankan Israel... So...pekedehal? Lain la kalau calon Presiden US yang baru tu tidak akan sokong Israel kan.... Tapi mustahil tu...Mustahil.....

So..... tahniah si Barack Obama sebab menang lagi.... dan aku dah tau dah agenda Amerika nie.... Nak kaut keuntungan dari negara dunia ketiga... melindungi Israel sehabis-habisnya.... dan akan cuba memanipulasi kuasa veto yang ada padanya untuk keuntungan negaranya.... Sori to say... bukan prejudis... tapi hakikat realiti kehidupan zaman globalisasi nie... Biar apa pun manifesto yang dibentangkan.....untuk masyarakat dunia lebih-lebih lagi dunia islam....takde untung sangat pun... 

Yang aku tunggu sekarang....pilihan raya umum negara kita je...Bilaaa la nak berlaku nie.. haaa...yang nie memang akan memberi kesan impak maksima kat aku... Selagi tak dibuat pilihan raya nie... selagi tu la media duk keluarkan berita hangat yang entah betul ke tidak pasal cerita politik nie.. Muak beb... berita selama sejam...setengah jam duk citer pasal dunia politik yang penuh tipu daya nie.... Masuk telinga kanan, keluar telinga kiri je la jawabnya... nak tau kisah sebenar... hanya depa dengan Tuhan je tahu... Betuuull.... Tak tipunyer...... Itu je kebenaran yang boleh diyakini betul... terima la hakikat tu...Jadi tak payah la nak bergaduh sakan dekat kedai kopi pasal isu politik....takde gunanya..... huhuhu

No comments:

IKLAN BERBAYAR

IKLAN BERBAYAR
Berminat? Terus wassap ke: 011-14957785