Tuesday, July 23, 2013

Bonus Raya 2013 : Saguhati RM500 Untuk Penjawat Kakitangan Awam ? Alhamdulillah..


Dalam duk mengira duit poket dan duit raya nak bagi kat anak-anak sedara nie... Tahun nie macam agak ketat je pengeluaran duit sebab dikatakan bonus raya 2013 semacam takde jer.... Tapi berita terbaru dikatakan kemungkinan akan dapat saguhati hari raya dari kerajaan untuk semua penjawat awam dan pesara awam....

Mengikut apa yang dikhabarkan.... Kemungkinan semua penjawat awam akan dapat wang saguhati RM500 dan pesara pula dapat RM250 untuk hari raya 2013... Untuk kesahihannya, tunggu la pengumuman yang akan dibuat Perdana Menteri nanti pada 24hb Julai atau 31hb Julai nanti berkenaan bonus.

Bagi aku...kalau dapat..tetap rasa bersyukur...sikit pun jadila...boleh la buat duit raya... Kalau tak dapat..maknanya takde la rezeki bonus tahun nie.. Pandai-pandai la kita uruskan duit yang mana ada kan... Segala pembaziran kita elakkan...segala perbelanjaan yang boleh dikurangkan...kita kurangkan... Belanja mengikut apa yang termampu...

Aku dalam dua tiga bulan nie memang banyak nak guna duit... Ada projek besar menanti...hu hu hu.... Sekali saguhati RM500 je kemungkinan dapat.... haih... Lagi la susah perancangan kewangan aku nie...Ingatkan dapatla lepas guna duit bonus... Ermmm.... terpaksa fikir jalan alternatif lain... Sape nak bagi advertorial...... Sapekah...... *krik krik...krik krik*... Ok....fine...

Untuk kepastian...tunggulah pengumuman rasmi nanti yer... Nak harap bonus setengah gaji tu.... aku rasa jangan duk harap la kot.. Maklum ler...baru lepas pilihan raya kan... Sekarang pulak ada PRK kecil kan Kuala Besut tu ha... Jadi...harapan saguhati je ler.... Sediakan jugak langkah kontingensi anda kalau tak dapat duit tu...Lagi selamat...:)

P/S: Brape yer duit raya nak bagi anak sedara... RM500 je dapat nih...he he he..

2 comments:

Hafiza AizZawa said...

untung kje gomen..ader jugak ura2..kne bersyukur la kn..

::EIDA:: said...

adehhh.. harap2 dapat kan.. 5rat pun jadik lah. buat menampung duit minyak tol, nak balik dua dua kg ni.. huhuhuhu

IKLAN BERBAYAR

IKLAN BERBAYAR
Berminat? Terus wassap ke: 011-14957785