Saturday, July 6, 2013

Percutian ke Genting Highland | Genting Strawberry Farm | Genting Bee Farm

Genting highland.. Enjoy!!!

Jom bercuti ke Genting Highland !! Syok broo... Ha ha ha.. Dah macam first time pegi je kan aku nie.. Sebenaqnya... Aku dah beberapa kali pi Genting highland nie... Cumanya... Kali nie lebih best sebab kat Genting sekarang dah ada macam Cameron Highland dah... Contohnya... macam Genting Strawberry Farm, Genting Bee Farm atau Insect World, Genting Mini Cameron... Dan banyak lagi... Haaa.... jom tengok satu satu... Pe citer nyer...

Genting View Resort

Aku memula pegi check in dulu dekat Genting View Resort... Genting View Resort nie sebelum sampai Hotel Sri Malaysia dan Hotel Awana lagi... Kirenye kat bawah sikit.. Tapi situ pun sejuk woo... Harga pun murah... Jenis apartment... Kalau nak bawak family reramai...memang elok la kat sini.. Aku pegi dengan anak isteri je.. kakak aku dan abang ipar belah wife aku tak jadi pegi sekali.. Kalo tak..lagi happening la jawabnyer... 

Di mana kami park kereta kami..

Genting View Resort nie dekat dengan Genting Bee Farm tu... Tapi untuk hari pertama nie..aku nak jenjalan kat atas dulu.. Genting Highland yang biasa korang tengok tu.... Ni la first time aku pegi Genting naik kereta...selalunye guna cable car... rasa darat (janggal) la pulak.. ha ha ha..

I'm in Paris..ker Pagheh ek? Spoil la tulisan Genting tu..huhu

Bergambar depan pentas..ada pertunjukan magik..

Kasi cium sama dia..ha ha

Hari pertama nie... aku pusing-pusing je dalam shopping mall Genting nie... Yang nie macam biasa la kan... ada tempat permainan... ada indoor game dan outdoor game.. rumah salji.. yang main ala-ala penerjun altitud tinggi pun ada... Aku main yang indoor je.. Main yang santai-santai je sambil bawak anak dan isteri aku makan angin... angin bukit pulak tu.. baru fresh kan...ngeh ngeh...

Aku lepak dalam nie sampai malam... Dalam pukul 9 lebih gitu... aku ajak wife aku pulang ke resort tu.. Perjalanan dari Genting View Resort ke atas nie ada la dalam 10 minit lebih... Eh... ke tak sampai ek.. lebih kurang la... Mungkin sebab aku naik slow je kot.. he he. Sebelum tu... sempat singgah ke Apartment Ria.. semata-mata nak beli jajan dan air mineral kat situ... Sebab apa? Sebab situ harganya berpatutan dari kat atas tu.... hahaha. Dah nama jalan-jalan kan... suka ati aku ler.....:D

Esok harinya.... haa... barulah jalan-jalan yang tak pernah kami pegi lagi... memula pegi kat Genting Bee Farm... dekat je dengan tempat aku stay tu.. Nak masuk ke dalam tengok ape ke benda yang depa nak tunjuk... kene bayar RM16 sorang... Errrr.... Aku pusing kat luar je ler... Sebab macam tak berapa menarik je kat sini... Nak beli madu dia... sekali tengok harga... RM120....RM140....RM80... Terdetik kat hati aku... beli kat Cameron paling mahal dalam RM50 je... hmmm....hmmm.... Ok...babai...hahaha

Madu-madu yang dijual..

Genting Bee farm

Bee Farm Genting

Tapi menarik jugak la tempat nie... disediakan baju kimono untuk ambek gambar di halaman farm nie... cantik jugak la halaman dia tu.. ramai jugak pelancong asing ambek gambar... Aku? Duk pandang-pandang dengan wife aku je... Pastu keluar sambil sengeh-sengeh...ngahaha. Mulakan perjalanan seterusnya.... Kali nie ke Genting Strawberry Farm...

Kire nasib baik jugak la singgah ke Genting Bee Farm dulu.. kat situ ada peta nak ke Strawberry Farm nie... Semalam lupa nak ambek peta kat atas tu... Kira ok la kan walaupun agak kecewa dengan tempat tu tadi... harap-harap dekat strawberry farm nie ok... Lepas dah ambek gambar kat luar..aku dan wife pun masuk la... Free je ok... Dan kesimpulan awal... memang berbaloi datang sini... besar jugak la berbanding Bee Farm tu...

Peta Genting..

Dalam Genting Strawberry Farm nie ada macam-macam... boleh petik strawberry sendiri kalau nak beli... boleh beli produk-produk berasaskan strawberry... ada souviners.. ada jual macam-macam barangan Genting.. Kira berbaloi la... Ini baru tempat jalan-jalan makan angin... Kat sini ada la aku dan wife beli itu ini buat kenangan... Lama jugak la duk pusing kat sini.. dalam sejam setengah kot.. Dalam nie jugak ada Lavender Garden yang sangat cantik.... Ada Mushroom Farm.... Coklat cap Genting pun ada... Beli lah apa yang berkenan di hati... 

Menganjing patung sebelah..hehe

Adoi..kene kepit hidung...

Lavender Garden...this way sir...

Mushroom face...Anak aku gelak!! Yezzz!!! XD

Ini cendawan dik.. Bukan tangan zombie yang dipotong.. [Muka anak aku blur]


Ini bukan rumah... ini ofis depa..hehe

Pandangan dari atas..

Tempat isterirehat...hehe

Cium papa siket... mmmuah

Habis pusing kat sini... Aku dan wife menuju ke satu lagi tempat... Namanya Mini Cameron... Dari depan nampak macam kedai Mydin gitu je... bila dah masuk dalam... besar bai... Patut la dia panggil Mini Cameron... Sejibik macam Cameron dalam tu... ha ha.... Kat belah depan ada gerai jualan...kat belakang ada kebun sayur-sayuran yang boleh dibeli....fresh dari ladang... Kat sini aku lama jugak duk pusing-pusing.. sampai lenguh kaki aku... Makan tengah hari terus kat sini sambil layan angin sejuk bersama awan nak hujan... Laaaaagi la sejuk....Brrrrr..

Sejuuuuuk...brrrr...

Paksa anak aku senyum...tapi tak jadi...huhu

"Ini sayur...", Aku bagitau. "Jjjjaaam!!", Jawab Anak aku...-_-"

Tadaaaaa...

Papa nak makan nie...lapar! lapar! Aaaaaaa...


Mini Cameron yang sebijik sama..

Overall..... memang puas hati... Jalan-jalan yang menghilangkan stress dan menyegarkan... Balik dari Genting nie... aku terus ke jemputan makan free pulak di Bandar Sri Permaisuri... Makan Burger Bakar Abang Burn yang terbaru...menu khas untuk bulan Ramadhan nie... Yang tu nanti aku citer di lain entri yer.... Chow dulu... As- Salam....;)

"Jumpa lagi yer...:D"

P/S: Pastikan kereta di cek dulu sebelum pi Genting yer... Pesanan dari Jabatan Jalan Raya Aidilfitri..hehe

No comments: