Friday, July 5, 2013

Dr. Muhammad Morsi - Pemimpin Islam Yang Agung


Kacau bilau di Mesir.. Huru-hara di kebanyakan daerah... Demonstrasi jalanan sana-sini... Itulah yang digembar-gemburkan media antarabangsa - menyatakan sukanya rakyat jelata kerana kejatuhan bekas Perdana Menterinya - Dr. Muhammad Morsi... Sampai media massa kita pun mengiyakan laporan tak bertali nie bulat-bulat.... Sesungguhnya Islam ditindas mentah-mentah cenggitu jer...

Dr. Muhammad Morsi - Aku rasa satu-satunya pemimpin Mesir yang betul-betul berpendirian nak menegakkan Islam secara total... Segala bentuk dan proses pembangunan ekonomi negara dijana tanpa ada bantuan dari Amerika.. Lebih rela bersusah-payah dari meminta bantuan Ameriak yang sering dilihat satu langkah yang lebih senang dan efektif... Membangunkan sistem ekonomi sehingga negara Mesir dapat meningkatkan penghasilan pengeluaran gandum secara drastik...

Dr. Muhammad Morsi pemimpin Islam yang berani bersuara secara lantang memarahi Israel kerana menceroboh Palestin.. Satu-satunya pemimpin Islam yang lantang cuba membantu kaum muslimin di Syria... Seorang pemimpin yang cuba menegakkan konsep sebenar Islam di dunia secara total - Islam brotherhood bukan sebab kaum dan bangsa - tapi agamanya... Pemimpin yang tinggal di Apartment sewa sahaja, bukan di rumah agam indah bak menteri-menteri dunia yang lain. Pemimpin yang berjiwa rakyat - bercuti menggunakan kos sendiri, sediakn 30 saluran untuk mengkritik kesalahannya, menerima gaji yang rendah sahaja.

Tapi, kenapa satu dunia bencikan beliau? Kenapa sampai digulingkan pihak tentera dan kononnya rakyat bersuka ria? Sesungguhnya peranan kuasa dunia sangat besar dalam proses penggulingan Dr. Muhammad Morsi... Dunia Penyokong Dajjal Laknatullah sangat rugi dengan adanya si Morsi nie... Suara kebangkitan Islam mula kedengaran dek kelantangan Morsi menentang kezaliman... Itu suatu perkara yang sangat tidak disukai kaum penyembah Setan nie..

Sesungguhnya cubaan menegakkan kebenaran sangatlah perit dugaannya. Kalian akan ditentang habis-habisan puak-puak jahil dan degil. Dicuba berdiri, ditekan lututnya sampai melutut. Dicuba mendongak, ditekan kepalanya sampai tunduk. Dicuba duduk, dibaringkan sampai terbaring kaku. Dicuba bersuara, dipotong lidahnya berdarah keseorangan. Dituduhnya cuba menderhaka, sedangkan si penuduh penderhaka. 

Cuba fahamkan dan fikir jap... Ada lagi - Negara yang cuba tegakkan islam tidak akan aman. Bukan pendapat, tapi hakikat. Sangat tidak kena jika negara bergolak selalu dikaitkan dek kerana dosa mereka yang lalu. Walhal mungkin aman sentosa dek menjadi pak turut ajaran songsang terikat hidungnya, disuruh masuk ke lubang jamban pun diikut tanpa membantah. Di mana maruah, di mana iman? Di mana kesedaran, di mana warasnya fikiran? 

Cubalah fikirkan lagi... Gadhafi dulu dikatakan pemimpin kejam... tapi boleh memerintah selama berpuluh-puluh tahun di Mesir tanpa campur tangan luar... Morsi... pemimpin yang ikhlas menegakkan Islam... Hanya mampu bertahan selama hanya hampir SETAHUN?? Bencinya dunia dengan Islam... Bencinya kuasa besar dunia dengan pimpinan cara Islam... Asal ek? Kebangkitan rakyat? Sangat salah kenyataan itu.. Sedangkan rakyat dipaksa dan dirancang membuat demonstrasi jalanan secara amat terancang dengan menutup tiga sumber UTAMA - AIR, ELETRIK, MINYAK. 

Dan media antarabangsa yang mendapat dana dari puak jahil nie menunggu semut-semut kepanasan keluar dari rumah masing-masing, diambil video dan gambarnya... Kemudian dinyatakan dan dijelaskan dalam saluran masing-masing - KEBENCIAN RAKYAT... Sungguh mudah cara PROPAGANDA menipu mata-mata setiap manusia di bumi... Satu tipu-helah ilusi yang sangat berjaya dipraktikkan dari zaman-berzaman.... Media kita? Copy dan paste...terjemah bulat-bulat dan melaporkan sahaja tanpa usul periksa kerana telah didoktrinkan dalam minda semasa belajar Ijazah dahulu - Sumber antarabangsa adalah sumber yang paling dipercayai rujukannya? Tercalit habis maruah keislaman dalam diri...

Habis? Apa yang perlu kita buat? Mengamuk di jalanan kah? Berdemonstrasi jalanan jugakkah nak bagitahu Islam masih berdiri dan utuh di jiwa kita? Tak perlu pon.... Tepuk dada tanya iman masing-masing je dulu... Apa yang korang semua rasa... Tanya iman masing-masing.. Di mana level kita? Level Dr. Muhammad Morsi - Al-Quran dihafalnya, berpuluh-puluh (mungkin beratus) hadis dihafalnya dan dijadikan rujukan hidupnya. Sudah ikhtiar memimpin dunia ke jalan Allah. Sudah membuktikan kepada dunia yang Israel pun sanggup ditentang. Kita?

Sokong dari belakang je? Sokong dari belakang pintu je? Angkat tangan separuh je? Kene gertak terus terkencing? Kena hulur seratus ringgit terus diam kaku dalam dunia masing-masing? Itulah level kita.. itulah tahap iman kita... Selesa ke dengan level sekarang nie? Level yang banyak menghala ke neraka dari ke syurga?Sampai bila nak duduk di bucu-bucu dinding cam tu? Bila nak bangkit berdiri? Bila kita nak berdiri sama tinggi dengan perjuangan Dr. Muhammad Morsi? Bila kita nak jadi seorang pejuang agama Islam yang berani? Bilakah kita nak naikkan diri kita sendiri??


Sebagai renungan cara baru - Hayati ler lirik lagu nie...


P/S: Mulakan dari diri kita sendiri...

No comments:

IKLAN BERBAYAR

IKLAN BERBAYAR
Berminat? Terus wassap ke: 011-14957785