Saturday, September 17, 2011

Sudah Kencing Tapi Tak Mau Basuh Ker....Haiyya...

Kenyataan orang zaman sekarang nie ramai yang tak basuh kencing bile dah selesai kencing.... Kemalasan ker... atau dah terbiasa dengan ajaran gitu.... Ops.... kepada yang bukan Islam.... Agama Islam sememangnya menyuruh orang yang kencing tu membasuh kemaluannya itu selepas sudah kencing dan menyimbah mangkuk tandas itu selepas selesai membuat hajat.....Takde istilah kencing dan tinggal!

Oh Media

Apa? Alasan air tarak? Haiyya.....Tisu kan ada maa.... Kesat la kemaluan tu guna tisu.... Apa masalahnya.... Tapi jangan gesel di dinding tandas! Pengotor giler oit! Kalau yang kencing dalam hutan.... Kene kesat jugak guna dedaun yang agak kesat..... jangan guna daun yang berduri pulak! Berdarah habis la kemaluan korang yang disayangi tu....

Dah selesai basuh kemaluan... flush la tandas tu abang kakak sekalian.... Ye la... kate buang hajat dalam tandas awam.... Kene la jaga bersama... bukannya mengharapkan makcik cleaner jer yang tolong flushkan.... Flush rosak? Simbah la dengan air pili sebelah tu.... Kejap jer pun.... Bersihkan la dulu sebelum ada orang lain mengutuk najis korang tu...Korang jugak terkena tempias nanti...

Sekali si pengguna selepas korang tu menyumpah seranah empunya air kencing tu....sebab berbau hancing... Korang jugak yang kene bala nanti... Ye la.... kata-kata yang keluar di mulut tu ibarat doa... kalau dah banyak kali dikutuk.... Korang jugak yang hidup tak berkat.....

Senang je kan.... kencing....pastu flush... Takde flush....simbah dengan air.... Biler dah hilang bau... Selesai la tu... Jadi la masyarakat yang prihatin dan berfikiran waras...... Korang pandai buang.....pandai la bersihkan... Jangan jadi orang yang tak bertanggungjawab pulak kan.... 

P/S: Kencing kalau boleh duduk yer....jangan berdiri...he he he

5 comments:

TopiJerami90 said...

hahahaha..
selalunya lelaki macam nie..
jom singgah blog saya di Sini

Coolman said...

saya x jirus..
saya simbah!!

Rozali said...

Assalamualaikum PW

tanda mereka jauh drp ajaran Islam
kerana Islam mengutamakan kebersihan

Wassalam

miss inna said...

btl tu..tandas awam, tanggungjawab bersama..kena pndai bersihkan bila dah buang najis tu..haha!

Dr. Ben said...

maksud hadis Nabi s.a.w. supaya tidak kencing di tengah jalan dan menyebabkan laknat orang ramai juga termasuk hal ini - mengotorkan tandas awam.

- dari kuliah audio Prof. Madya Dr. Asri Zainal Abidin.

Ping your blog