Thursday, December 22, 2011

Ariff Alfian Rosli Kekal Jadi Muslim Sepanjang Hayatnya | Apa Komen Bro Wacana?

Siapa tak kenal....lelaki gay melayu paling popular tahun 2011....Ariff Alfian Rosli... Kenapa dia terkenal? Sebab isu perkahwinan sesama gay tempoh hari... Yang dikatakan berkahwin di Dublin, Ireland.... Dan disahkan dengan gambar-gambar yang ternyata tak boleh disangkal lagi kebenarannya... Dan kali ini....dia buat kenyataan dalam akhbar...

“Saya tidak memeluk agama lain, apa yang dilaporkan sangat bertentangan dengan hakikat sebenar. Saya dilahirkan sebagai Muslim, saya masih seorang Muslim dan akan kekal Muslim sehingga saya meninggal dunia. Tiada apa yang mampu menggoncang keimanan saya,” katanya kepada media tersebut hari ini.

Reaksi aku selepas baca nie....... "WHAAAAAAAATTTTTTTTTT??????!!!! ARE YOU KIDDING ME??? BERGURAU KE HAPER MAMAT NIE? "

Inilah yang berlaku kalau ilmu agama setakat ciput jer..... Setakat air di tapak kaki jer.... Sedih aku baca statement nie... Mungkin bagi yang gay-gay tu komfem la sokong geng korang kan... Tapi aku sangat la tak setuju dengan statement nie.... Kenapa yer? Sebab aku ni manusia NORMAL!! Ok....aku bagi hujah satu persatu..... Oh yer....NO GAMBAR ARIFF....sebab aku rasa korang dah kenal dah....aku bukan nak mengaibkan...aku nak bagi sebab kenapa aku tak sokong statement giler dier tu....

Pertama kalinya..... sebab apa yang aku quote dari mynewshub nie.... 

Arif Alfian juga menjelaskan bahawa dia sudah beberapa tahun tidak menghubungi ibubapanya di Malaysia ekoran satu perselisihan faham antara mereka, namun mengaku kerap menghubungi adik beradiknya yang lain.

“Saya ada sedikit salah faham dengan ayah saya pada tahun 2009…sehingga saya dilaporkan hilang, saya masih tidak berhubung dengannya, tapi saya sering berhubung dengan anggota keluarga yang lain,” katanya lagi.

Ok.... Dia gaduh ngan bapak dier.... dan dia dengan tak rasa bersalahnya tak balik umah sesuka hati.... Pergh.... Muslim taik kucing ni namanya....Ops...Maaf cakap la der.... Korang tau tak apa itu muslim? Muslim nie orang islam... Orang yang mengamalkan ajaran Islam.... Dengan kata lain.... BERIMAN kepada ajaran Islam.... Apa itu beriman? Kalau bahasanya..... PERCAYA.... Atau lebih tepat....percaya dan amalkan.. Soalan pertama aku..... ADA KER AJARAN ISLAM SURUH TINGGAL BAPAK SENDIRI TANPA BERITA LEPAS GADUH?? Bagi aku.....kategori si Ariff nie.....DERHAKA KEPADA IBU BAPA! 
Apa dalilnya? Kita bukak Quran.... cer tengok ler dalam Surah Al-Ankabut, ayat 8... Jangan nak malas-malas.... Bukak dan baca sendiri....Dalam nie aku tak bagi ayat terjemahan dia.... Sebab nak bagi korang bukak dan baca Quran yang korang simpan dalam almari tuu.... Kesian Quran tu...dah berhabuk dah... he he he.... Ok....Back to topic! Derhaka kepada ibu bapa termasuk dalam DOSA BESAR.... Apakah si Ariff tak tau? Wallahualam...

Ok.....isu kedua....kahwin sejenis.... gay sama gay..... Astaghfirullah.... yang nie aku bagi satu kisah yang sangat popular diceritakan dalam Al-Quran..... Kaum Luth.... Allah bagi malapetaka yang dahsyat dekat kaum Luth sebab kes gay-gay cenggini ler..... Cuba bukak kitab lagi....Kali nie surah Hud ayat 82 kalau tak silap.... Cer baca...Cer baca.....Jangan tak baca.... Sebab tak baca la ramai yang terseleweng ajarannya macam si Ariff nie!

Dan melakukan hubungan sejenis nie pun dikategorikan DOSA BESAR la der...... Dua dosa besar selamba badak je dier buat depan orang ramai.... MUSLIM ke nie??? Bagi aku si Ariff nie tak sepatutnya buat statement tu... JANGAN MEMPERLEKEHKAN IMEJ DAN PERIBADI SEORANG YANG DIGELAR MUSLIM......

Kalau betul dia nak jadi MUSLIM..... BE A MUSLIM!! Jangan memperbodohkan diri.... Muslim tak join gay-gay nie.... Muslim tak derhaka kepada mak bapaknya.... Kalau mak bapak salah sekalipun....kita tetap kena hormati dan TAK PATUT lari dari rumah.... JANGAN NAK TUNJUK IMEJ KOTOR macam nie....

Pada pendapat korang...... Adakah si Ariff nie muslim?? Tepuk debu kat Quran tu dan tanya iman masing-masing...Terserah kat korang la nak bagi jawapan apa pun... Korang ada ilmu ... ada hujah tersendiri....Aku dah bagi aku punyer.... Dah ada effort... Sekurang-kurangnya ADA walaupun dengan blog tak seberapa macam nie.... Korang?

P/S: Nak sebarkan....tekan like...add comment... Perjuangkan yang benar...

7 comments:

Scarlett O'Hara said...

Inilah kata orang, cerdik tak boleh diikut.Apa guna mengaku muslim kalau terang2 langgar hukum Allah!Bukan bab gay ni aje tapi berlambak lagi bab lain termasuklah bab aurat.

mas saari said...

muslim apa camtu, akidah dah jauh terpesong!

zatul effa said...

nie la namanya Muslim on IC je..doakanlah dia smoga dia sedar balik akan kejahilan dia.smoga dgn mngaku Muslim dia akan kaji balik kerasionalannya dan kembali ke pangkal jalan..

Lady Milo said...

Jangan kita di timpa bala seperti kaum Nabi Luth 1 hari nanti.

segelintir yang buat, semua yang kena..

aizamia3 said...

itulah dia.. terlajak kata buruk padahnya.. sekarang dia tak rasa lagi akan datang tak macam mana..

moga dia insaf atas apa yang telah dia buat.. baliklah.. kasihan pada mak ayah..

Edy Fee said...

jgn suke2 buat keputusan or hukuman pd org....siasat dlu ..hehe

atuk said...

Assalamualaikum PW

kita doakan agar dia diberi kesedaran oleh Allah

Wassalam

IKLAN BERBAYAR

IKLAN BERBAYAR
Berminat? Terus wassap ke: 011-14957785