Tuesday, December 13, 2011

Selepas Kajang Menjadi Saksi, Kini Banjir Kilat Di Kuala Lumpur

Ujan punyer la lebat... aku ingatkan akan dengar berita banjir di Pantai Timur...tempat kelahiran aku.... Tapi lain pulak yang aku dengar.... haritu dengar banjir di Kajang.... Kali nie Kuala Lumpur pulak dilimpahi air hujan.... Berlaku di Jalan Tun Razak kalau tak silap..... Ni haa...


Member aku duk tanya aku... ape guna jalan SMART yer kalau banjir berlaku lagi? Hmm.... Aku pun dah takde jawapan nak bagitau... Aku bagi camni jer..."Mungkin Jalan Tun Razak tu jauh kot dengan lorong SMART"... Tu ler jawapan orang yang tak tau peta KL....hehehe...

Apa citer sekarang...aku tak tau.... tapi banjir kilat nie kejap je... Dah kata kilat kan... Kalau banjir kat tempat aku tu lain la kan... Banjir kat pantai timur tu bukannya sebab longkang tersumbat ke haper... Dah memang hujan turun melebihi kapasiti tanah nak serap air tu... Sungai melimpah.... Kat KL nie sebab tersumbat je kot....hehehe...

P/S: Moral of the story.... Duk KL pun takde la gempak sangat... kene banjir jugaaak....:)

3 comments:

Eyfa Zalifa said...

Teruk kan banjir..saya pon dok kl jugak..tapi area pudu lah..

Zainal Abidin said...

salam...

jom kita pakat2 tanya datuk bandar KL...awat sampai camtu punya teruk...????

Mungkin kat KL perlu ada penguatkuasaan kebersihan macam kat singapore....

sapa buang sampah merata kena denda n sapu sampah selama 2 jam....

Haw said...

dasyat gak banjir nih.. dah laa slalu jam.. bila banjir mcm ni habis satu KL pun ikut jam jg

IKLAN BERBAYAR

IKLAN BERBAYAR
Berminat? Terus wassap ke: 011-14957785