Saturday, December 3, 2011

Duit Aku Lesap Oii!! Pureen Warehouse Sale Punyer Pasal!!

Hari nie tak sempat nak pikir nama... Sebabnya..... Aku nak pi shopping... Kalau korang nak tau...bagi yang mana bakal ibu-ibu atau bapak-bapak... Ada dua Warehouse Sale untuk barangan baby sedang diadakan sekarang nie..... Jenama Baby Kiko... dan juger jenama Pureen.... Aku hari nie serbu barangan Pureen !! 


Sebelum aku nak merepek pasal kisah Pureen dan aku nie..... aku nak ucapkan terima kasih kepada yang sudi bagi cadangan nama-nama untuk bakal anak aku nie.... Ada jugak yang aku rasa mungkin akan aku guna nama tu...nanti bincang balik dengan wife....Dua-dua setuju baru la diterima.... Dan setelah mendapatkan pendapat kedua-dua orang tua...:)

Pureen nie dekat Petaling Jaya... Jalan 19/1. Aku tak penah lagi sampai situ...Nie ler first time menjejak kaki ke Jalan 19/1 nie... Atau lebih spesifik...kilang Pureen nie... Aku pegi dalam pukul 9.30 pagi bertolak dari Serdang... Aku ingat aku nie dah awal dah... ye la... Bajet sampai ngam-ngam dengan waktu buka dier pukul 10.00pagi.... Sesampai je kat situ... Amek kau! Jem start dari traffic light memula nak masuk jalan tu!! Giler... Time tu dalam pukul 10.00 aku sampai... Siap dah ader yang nak balik sebab dah habis meringankan isi dompet!! 

Aku terpaksa drop wife aku dulu... Sebab takde tempat nak parking... penuh giler... Sekali aku bantai parking jauh sikit... Takpe la...exercise di pagi hari... Sampai di Pureen... Mak ayah bapak kau....ramai giler manusia tengah shopping... Masa aku sampai tu... ada empat line orang duk berbaris nak bayar....semuanya panjang-panjang!! Bertambah la gigil tangan aku...sebab dah tau dah jumlah kewangan yang bakal melayang pada pagi tu...he he he... 

Ok...untuk sepanjang kisah di dalam Pureen tu... Korang boleh la melayan kisah-kisah tu dengan gambar-gambar nie.... Gambar yang dipenuhi manusia-manusia yang tengah shopping barangan baby.... 

Amek kau...Ramai giler orang

Cam nie ler gaya depa...amek-amek dulu and then baru pilih...

kalau tak silap, ni ruangan kasut baby...

Wife aku tengah pilih baju...erk...wife aku ker ek? hihihi

Korang tengooook...ramai kan...

Seorang budak kepenatan nak shopping baju sendiri...he he

Kesian abang nie.... sedih mengenangkan duitnyer yang terbang ke dalam kocek si Pureen...ngeh ngeh..
Ni wife dier...hepi je kan? he he... Aku pulak..tengah beratur dengan "sabar" nyer...:p
Aku snap time beratur...jauhnyer kaunter....

Ni baju stand by kot-kot dapat gugurl...kalo tak..simpan anak kedua, ketiga atau keempat..he he

Hah.... aku dan wife pun dah habis pilih.... Dah habis tapis dah mane yang nak beli dan mane yang nak reject... Maka pegi ler beratur.... Pergh.... gigil lutut nie menunggu giliran... bahang panas tengah hari sudah mula terasa.... Peluh dah mula menitis... tangan pun dah mula gigil nak hulur duit nie... ha ha ha... Akhirnya sampai la giliran aku ..... Nak tau apa yang aku beli.... sikit jer....sikit kalau nak banding ngan orang lain....

ops....messy sikit...jap ek..nak lipat...

Taraa!! Dah kemas... amacam? sikit je kan... huhuhu
Nah....ini ler yang aku beli.... ni pun kire antara yang tersikit la kot kalau nak banding ngan orang lain... Sebab ada sorang Cina tu... Beli sampai cecah RM5000!!! Aku rasa dia nak jual balik la.... Sebab banyak sangat.... he he he... Korang agak berapa aku habis nak beli sumer nie?? Saper terer teka.....saper dapat teka dengan betul....aku promote blog korang....he he he....

Murah ker? Ermm...... bagi aku kalau nak banding dengan harga market kat luar...Jenama Pureen.... Jualan warehouse nie memang MURAH GILER.... Jualan nie start dari entri nie diterbitkan (3 Dis 2011) sehingga esok ( 4 Dis 2011).... Kalau yang Baby Kiko tu... sampai esok gak... Yang tu aku tak pegi dah.... Cukup la dengan yang nie....Baby aku yang kat dalam perut tu pun dah menendang tanda setuju dengan pendapat bapaknyer...he he he.

P/S: Pastikan korang bawak duit banyak-banyak kalau nak datang sini....dan make sure....datang awal! kalau tak.... tak dapat paper...

9 comments:

Unknown said...

apasal banyak sangt beli bedak tu??ekekke...
masa akak ngandung dulu bedak beli satu je.sampai sekarang bedak pureen tu ada lagi sebab tak sesuai dengan kulit anak..:p

Browacana said...

@diana: erk.... yeker? alahai... kalau tau beli satu je dulu... huhu

Udin said...

hoho.. sakan shopping bro.. pergh! mmg dasat la cina tu.. habis rm5000 dlm masa 1 hari je.. maybe dia nak jual balik kot..

Aisyah Norzilan said...

maybe bro shopping dalam 250-300.kan??

Nina Mads said...

Salam & hye..best tngok shopping brg baby ni.

jamilahamzah said...

wah,bestnyer bershopping... semangat betul... hehe...

Ibu Muda 30series said...

my humble opinion:
mcm dh terlebih je shopping tu..nanti mesti smpai anak ke2 pon tak abes pakai...hehe

normally kalo anak 1st, brg2 basic camtu ramai yg bg hadiah dlm hamper...

yanamib said...

xnmpk pn ko kt situ..haha rezeki aku time ni mak aku tanggung segala perbelanjaan..weweeweewwe~ =P

tunz said...

wah best nyer barang2 baby..mama ni dah 10 thn x de baby kecik..mama agak kamu habiskan RM 300...tul tak..hahah