Wednesday, January 18, 2012

Bunyi Aneh Seluruh Dunia | Petanda 2012 ??!!

Sekarang nie heboh dalam dunia internet seluruh dunia berkenaan bunyi aneh di serata dunia... Di Malaysia pun ada jugak.... Di Sarawak.... Persoalannya..... BUNYI APAKAH ITU??


Ini di Sarawak.....


Aku mula-mula rasa ini cuma palsu ajer.... Tapi bila makin banyak aku carik pasal benda nie.... Makin pelik dan makin ke arah percaya la pulak.... Sebabnya.... Dalam hadis pun ada cakap pasal akan kedengaran SUARA KERAS dari langit..... Tapi dikatakan dalam bulan Ramadhan kan..... Wallahualam...

Mengikut term baru sekarang untuk kes begini.... korang boleh search dalam Google term nie: 

U.A.O = Unidentified AUDIBLE Object

Banyak dah berlaku di dunia nie..... Paling kerap didengari bermula tahun 2012! Bunyi seakan-akan harimau mengaum sikit-sikit.... Tapi ada jugak kawan aku cakap bunyi bumi merintih sebab terseksa dengan kita yang banyak merosakkan keadaan di muka bumi nie..... hu hu hu....

Aku ada buat entri berkenaan tahun 2012 nie.... Mungkin korang boleh simpulkan sendiri la yer.... kepada yang masih lagha dengan keduniaan tu.... Sila lah beribadat..... Aku rasa ini semua bukan pasal KIAMAT lagi.... Tapi ini pasal fasa ketiga kehidupan..... Fasa ketiga yang dinyatakan dalam buku-buku berkenaan kehidupan selepas zaman Nabi Muhammad..... FASA DAJJAL... 

Mengarut? Mana ada... Dajjal memang wujud... Cuma tak tau bile.... Mungkin masa kita sedang hidup nie la kot... Sebab banyak dah petanda yang dinyatakan muncul satu persatu......

P/S: Yakjuj Makjuj pun mungkin juger..... Jangan kata taksub dengan dongeng yer.... Ini semua ada dalam kitab... Termasuk dalam rukun iman.... :)

12 comments:

Cik Gee said...

huhu. takut . x bersedia lg. Cukupke amalan utk dbawa..

Skyliya said...

Ya, saya di Samarahan, Sarawak turut mendengar bunyi tersebut pada awal pagi sebelum subuh. Bunyinya seperti bunyi orang berdengkur, kuat pula tu. Saya tutup telinga guna bantal pun masih dengar bunyi tersebut. Seram... Saya harap saya tak dengar lagi bunyi tu. Beberapa malam saya takut dan trauma.

sissyira said...

salam..


seramnya...dunia dah kahir zaman ni..

mas saari said...

memang sangat menyeramkan..

semoga kita semua beringat dan jangan alpa... kiamat makin menghampiri kita!

ahleong said...

huhuhuhu
masih kerdil diri ini
sikitnya amalan nk dibawa
Ya Allah...

Edy Fee said...

saja nak buat isu je aku rasa..tah bunyi ape dibuat2 je

najwa's said...

aku rasa ni bukan isu remeh temeh, mende ni ada, kat negara luar, dah berlaku sejak 2010 pun.

kita ada 2 pilihan : samada amek tau dan berusaha bemantapkan diri semaksima mungkin, ataupun buat tak tau n hidup macam biasa je..

A-nonymous said...
This comment has been removed by the author.
Hakeem Yusof said...

bukan nak cakap karut bunyi raksasa atau apa . tapi cuba belajar apa itu HAARP dan kesan dia kat bumi . mungkin itu ada kaitan .

ali said...

Subahanallah... Allah maha berkuasa lg maha mengetahui... Aminn...

Anonymous said...

em, mgkin isu ni betul, mgkin jg tidak..sy pnh dgr bhawa bunyi yg kuat ni akan melupuskan ramai penduduk bumi, sperti mana Allah pnh mghapuskan kaum2 nabi terdahulu, dlm sekelip mata..tp wallahu'alam, semoga kite bersedia mghadapi sbarang kemungkinan..kiamat mungkin lama lagi sbb salah satu tanda kiamat ialah tiada lagi anak-anak kecil, tp sekarang kita masih lg lihat kelahiran pd setiap hari, jd mgkin isu bunyi ini adalah bencana besar yg mungkin /tidak mungkin terjadi..wallahu'alam~

Zura said...

Seluruh dunia dengar..Scotland,Brazil, US, Ukraine, Russia,Canada Wales dan lain-lain..ada kaitannya dengan HAARP ataupun fenomena alam yang lain. Allah Maha Mengetahui..