Sunday, January 1, 2012

Zizan dan Ustaz Azhar Idrus Main Gitar Di Malam Countdown 2012 | Hukum Countdown

Rugi aku tak pegi Shah Alam semalam... Tak tau la pulak yang kat Shah Alam ada sambutan Countdown ala Islam di Shah Alam..... Siap ada ceramah agama... dan disunatkan bawak sejadah lagi... Dan yang paling menarik nyer....ada Zizan weh! Nie baru betul... artis menyokong majlis ilmu....

Dan yang paling aku rasa paling sportingnyer... Pasal slot Zizan dengan Ustaz Azhar Idrus.... Aku rasa ramai yang berair mata mendengar celoteh santai dua jejaka yang berlainan profession nie... Sorang seorang ustaz dan seorang pelawak... Dan yang paling bes nyer.... tengok depa main gitar nie....




Amek kaw! ha ha ha.... Sape kate Islam melarang semua aktiviti sosial... Islam tak melarang asalkan tidak ke arah maksiat.... Ada pulak yang kata jangan sambut countdown....tak boleh....berdosa! Haiyyo... nie dengar kata ustaz.... 


Haa.... itulah hukum pasal sambut countdown tu.... Dan yang paling bes...Zizan pun dah mula jadi penceramah...ha ha ha.... Zizan kata...." Babi ada hok halal.... tamboh Q.... babi Q.... [barbique].. " Senyap terus ustaz.... ha ha ha ha...

Semoga kita mendengar dan menghadiri majlis-majlis ilmu macam nie.... Jangan asyik nak kritik jer...jangan asyik nak jaga periuk nasik jer.... Kadang-kadang kena dengar jugak kata-kata orang ada ilmu macam nie... Barulah buat hujah dan bagitau kat orang lain.... bukannya pikir sendiri jer tanpa ilmu.... SESAT NANTI! 

P/S: Cara sambutan tu yang jadi haram... Countdown bukan satu perayaan... Semalam dikatakan sambutan dibuat dengan nyanyian Asma Al-Husna...:)

2 comments:

Edy Fee said...

ziezan2..mcm ko ni...smp ke ustaz pon ko libatkan sama..hhaaa

Zyand Ashand said...

Klau nak tgk video ustaz Azhar Idrus & Zizan pada malam Countdown 2012 yg full dlm HD try la tgk kt cni..
kualiti video tip top

http://zyandashand.blogspot.com/2012/01/full-video-ustaz-azhar-idrus-dan-zizan.html

SHARING IS LOVING!!