Thursday, January 19, 2012

Bunyi Aneh Seluruh Dunia | Punca Bunyi Dikenal Pasti !!


Sesape yang masih tak tau pasal bunyi-bunyi aneh yang berlaku di seluruh dunia dalam awal Januari 2012, korang boleh la usha-usha kat sini dulu >>> LINK.. Ok.... Ada yang kata benda nie mengarut...ok... yang pasti... BENDA NI TAK MENGARUT... Memang dah ada yang betul-betul mengalaminya.... Aku jer tak... he he he.... Tapi apakah bunyi aneh itu??

Banyak teori yang aku dengar dan baca.... Ada yang mengarut dan ada jugak yang seakan-akan logik.... Tapi aku simpulkan je kat sini supaya menjadi pengajaran atau info tambahan kepada semua yang sudi membaca...Sebagai hiburan pun buleh juger....he he he...


HAARP
Sape tau apa itu HAARP ?? Ni bukan salah eja yer.... Aku eja betul tu... memang ejaan dia HAARP.... huh. HAARP nie adalah singkatan bagi High Frequency Active Auroral Research Program.... Nama dalam bahasa melayunyer ialah Program Penyelidikan Aurora Aktif Berfrekuensi Tinggi... HAARP nie dibangunkan di Alaska, US...Nanti aku ceritakan secara lanjut dan mendalam berkenaan HAARP nie.... Nanti panjang sangat entri nie nanti... Ataupun korang boleh ke mana-mana website yang menerangkan pasal HAARP nie.... Bunyi aneh itu dikatakan berpunca dari hasil eksperimen HAARP nie ler... Salah satu kesan HAARP ialah... boleh mencetuskan gempa bumi!

Polar Shift Bumi

Pasal benda nie.... korang boleh tengok di entri aku yang INI [link]. Apa kaitannya dengan polar shift? Bila sesuatu yang besar sedang bergerak dan bergesel... Akan ada ler bunyi yang amat kuat kan.... Kereta berlanggar pun keluarkan bunyi yang kuat..... Inikan pula pergerakan pole bumi.... Betul ke tidak... Aku pun tak tau.... Aku senaraikan jer.... Biasanya pergerakan pole bumi akan menghasilkan gempa bumi.... Tapi kalau pergerakan pole bumi secara besar-besaran??

Ngauman/Panggilan Isyarat Tentera Dajjal

Yang nie menarik....bagi yang meminati Teori Konspirasi Dajjal.... Dikatakan bunyi aneh itu sebagai satu isyarat global kepada tentera-tentera dajjal supaya berhimpun atau sebagai tanda isyarat untuk melakukan apa yang mereka rancangkan.... Bukti kukuh? Mana ade bang..... Tapi aku listkan jugak.... kot kot la ada yang ada bukti.... Boleh selitkan dalam ruangan komen..... Tapi biler korang asyik duk ulang dua tiga kali bunyi tu..... Rasa seram jugak kan...huhuhu

Suara Rintihan Bumi

Pergh..... macam mengarut ke tahap orang terencat akal je kan.... tapi jangan cepat nak tuduh bukan-bukan.... Teori nie diberi sedikit alasan.....Iaitu bumi sudah pun mula belajar cara manusia berkomunikasi selama beribu-ribu tahun... Dan suara aneh itu dikatakan suara bumi yang cuba berkomunikasi dengan manusia yang banyak merosakkan dunia nie.... Ermmm.... dengar citer dunia akhir zaman nie....BATU PUN BOLEH BERCAKAP... Tak mustahil....Tak mustahil.....

Suara Manusia Bawah Tanah

Ada ker manusia bawah tanah? Jangan terkejut jika ada yang mempercayai akan adanya manusia yang hidup di bawah permukaan bumi.... Dan jangan terkejut kalau korang terjumpa scholar hebat dunia menceritakan satu teori yang dikatakan Hollow Earth nanti.... Teori yang mengatakan ada kehidupan di bawah permukaan bumi... Yang bumi nie terdiri dari dua permukaan....Luar dan dalam..... Mustahil?? Mengarut?? Absurd?? tak masuk akal?? Jangan cepat gelak kat orang.... Entah-entah yang korang percaya dan belajar tu sebenarnya yang mengarut....:) Haaa....yang nie ada segelintir mengaitkan dengan golongan yang dikatakan Yakjuj dan Makjuj....

Suara Alien !!

Haih.....ada jer kes-kes pelik begini.....mesti ada yang mengaitkan dengan ALIEN nie..... Masalahnya dengan alien mudah pulak percaya kan.... Bila cakap pasal jin dan syaitan....Macam nak tak nak percaya pulak... Ok....fine.... SUARA ALIEN.... Bunyi aneh tu adalah suara alien.... Aku masukkan jugak la dalam nie.... Bagi sedap hati.... he he he... Kenapa aku kurang percaya pasal hal nie... Sebab bagi aku alien tak wujud.... yang ada cuma MANUSIA, JIN, SYAITAN dan MALAIKAT....Percaya kepada Quran sudaaah....:)

Bunyi Rimau Sakit Perut !!

Ok.....nie sekadar hiburan.... Nie aku dapat dari sorang budak....ha ha ha... Mentaliti budak buleh ler jawab gini.... ha ha ha... Cakap ikut sedap mulut dier jer...... Its ok.... Kematangan seseorang berlainan....:) Ke ada jugak golongan dewasa fikir cam nie? -_-"

Itu ler sebahagian yang diberitahu dan digembar-gemburkan punca asal bunyi aneh tu... Apa yang penting dari apa yang aku cuba sampaikan.... BUNYI TU MEMANG ADA..... Cuma kita jer tak tau apakah punca bunyi tu.... Adakah ia sebagai amaran....adakah ia sebagai panggilan kepada pihak-pihak tertentu.... Atau sekadar tanda yang menunjukkan sesuatu akan terjadi?? Hanya Allah saja yang Maha Mengetahui.... 

Apa yang kita boleh buat... MENGKAJI.....dan MENAMBAH AMAL IBADAT... Itu ajer.... tak nak percaya pun takper.... Nak percaya pun takper.... Sume kehendak masing-masing..... IT IS YOUR LIFE....YOU CHOOSE.... Sama jugak pasal agama... Nak ikut ke tak suruhan tu.... YOU CHOOSE.... Nak masuk syurga ke neraka....Atau lebih tepat...percaya ke tak wujudnyer syurga dan neraka.... YOU CHOOSE.... Sama juga pasal benda nie.... Adakah nak ambik langkah berjaga-jaga....atau ignore terus....Nak teruskan kehidupan selesa tanpa mengira dosa pahala.....YOU CHOOSE......:)

P/S: Ambik sekadar peringatan.... Aku layan jer...nak bangkang...bukti takde...nak sokong...pun bukti takde..:)

8 comments:

HasrulHassan [HH] said...

As-Salam. Bro, gua buat endah tak endah sebenarnya isu ini. Memang ada ehh bunyi tu ... hmmmm ... menarik juga teori2 yang dinyatakan. Kalau ada rakaman audio ..memang menarik ni ...

Anonymous said...

Menarik suma idea awk. Pernah jugak dgr psl suara aneh ni yg dh hangat diperkatakan,tp msh xberkesempatan nak menontonnya.

Herma Julianny said...

Sekarang ni dah reda dah hal yang hangat diperkatakan tu. Kami buat teori, mungkin terdapat seseorang di kawasan Samarahan ni mencuba ilmunya berdasarkan beberapa kes (ilmu yang sangat tak elok la) yang pernah berlaku di sini. Manalah tau, saja je nak sedapkan hati.=D

cik helena said...

baru tahu bila baca!

hamba Allah said...

atau pun memberi peringatan/amaran kpda tempat tersebut.wal'wahualam.

iranazira said...

sy byk kali jgk dgr ttg bunyi aneh ini. atau mgkin lbih baik kt rujuk pd al-quran. maybe ada sesapa tahu dlm al-quran ada menyatakan ttg isu2 bunyi ni? just share with us..

iranazira said...

Salam, ada dlm hadis, atau al-quran tak ttg isu bunyi2 cam gini? mbe ada sesapa yg tahu bole share. Tp ttg yakjuj makjuj tu mmg ada dan pasti.

nur chahaya abadiey said...

salam. bgus..tkut jgk ble bce sal tanda2 kiamat..

dan ap yg nur tahu dr pembcaan..ad yg ckp itu mgkin bunyi angin sar- sar.. {tnda2 kiamat}
boleh gugel larh utk mklumt lnjt coz nur pon xbrpe ariff sgt..
papepon mrilarh sme2 tingktkn aml ibdt..smoga pngakhran yg baek utk kta smua..insyaALLAH :)
Salah n slp hrp perbetulkan.. maaf tpnjg pulak komen..:D