Tuesday, January 17, 2012

Robot Terbang Seperti Burung !!

Makin jauh kita tertinggal dari segi pembangunan teknologi.... Dah la pembangunan ummah ditakuk lama.... Perkembangan ilmu agama makin tenggelam dengan arus songsang budaya barat... Ilmu sains kejuruteraan pun ketinggalan sangat jauh terkebelakang... Kejuruteraan Aeroangkasa di Malaysia banyak menumpu ke arah pembangunan UAV konvensional...Yupp... Sebab itu basicnyer... Nak start, kenela dari basic kan...  Tapi di luar....UAV mereka dah boleh terbang macam burung!! 


Dah tengok video tu? Menarik bukan? Nampak macam mudah.... Tapi sangat susah nak sampai ke tahap tu cik abang kakak sekalian oi..... Daripada sayap yang tak bergerak... kepada tujahan menegak...pastu sayap kebelakang... sekarang sayap bergerak! Apa kelebihan ciptaan boleh terbang sama macam burung macam nie? Banyaaaak.... Klu dia nyer... JANGAN SAMPAI KE TANGAN PIHAK TENTERA U.S SUDAAH.... Sebabnya... bukan saje boleh ganti UAV yang sedia ada dari segi penggunaannya.... Tetapi boleh digunakan sebagai taktik ketenteraan yang lain.... Bahaya.....bahaya....

Dah la MAV [Micro Air Vehicle] dah dicipta..dan sudah dirancang digunakan sebagai salah satu senjata sulit ketenteraan... Ni pulak UAV berbentuk burung macam nie... Lebih senyap dan boleh menyamar seakan burung biasa di langit... Haih..... Ni ler salah satu videonyer..


P/S: Jom ramai-ramai masuk kejuruteraan aeroangkasa... Syaratnyer... belajar rajin-rajin!! :)

No comments:

IKLAN BERBAYAR

IKLAN BERBAYAR
Berminat? Terus wassap ke: 011-14957785