Wednesday, March 2, 2011

AKU MMG GILA TRAFIK ! SO WHAT ??

Sape nak join klik SINI...

Bro Ben nak aku ceritakan pasal kematian.... Kematian yang boleh menginsafkan kita semua.... Ok... apa itu kematian? Apa yang korang fikir pasal mati tu sendiri....... Adakah mati itu satu penamat bagi hidup seseorang? Adakah mati itu suatu kejadian yang perlu ditakuti? Apa yang bermain di fikiran korang apabila disebut perkataan mati??

Inilah persoalan yang patut bermain di minda korang.... Mati itu suatu permulaan bagi kehidupan di alam barzakh... Suatu peristiwa di mana bermulanya titik tolak perubahan cara hidup korang... sebelum ini hidup di alam dunia....kini dianjakkan ke alam yang lain iaitu alam barzakh atau alam kubur....alam barzakh ni perantaraan antara alam dunia dan alam akhirat.... Segala apa yang korang dah buat atas dunia ni... time dalam kubur la bunga-bunga dia apa akan korang terima di alam akhirat...

Perlu ke takut?? Ingat akan mati sudah..... jika takut mati.... maknanya korang takut diadili secara adil dan saksama oleh Tuhan yang Maha Esa.... Jika korang selalu buat baik...buat amal... elak dari perkara nahi mungkar....mesti tak takut...sebab korang dah redi... Tapi redi kah korang?? Mati takde dalam jadual kehidupan....hanya Allah je yang tau.... Mana tau tengah taip entri...tetiba pap!! Mati............ Jangan kata tak logik.... sedangkan ramai yang mati semasa sujud mengadap Ilahi....inikan pula enaip entri...:)

Mati adalah permulaan kehidupan sebenar.... Bagi ahli filosofi...mati itu adalah bermulanya hidup secara adil dan saksama....takde lagi kronisma....takde lagi kapitalisma.... sumenyer berasaskan pahala dan dosa. Dunia ibarat pelaburan Amanah Saham Akhirat la.... Cuma wang ringgit dia berbentuk Pahala... Dan ada hutang pulak kalau tak "simpan"...hutang tu berbentuk dosa...... So...Simpan la leklok yer... jangan masa mati tu Amanah Saham Akhirat anda ada KOSONG!!!.... memang terseksa la roh anda.... jangan ingat korang tak rasa sakit dengan seksanya itu..... Seksa di alam kubur dan akhirat beribu kali ganda dari seksa di dunia....

Tapi....kalau Amanah Saham Akhirat korang penuh...banyak..... Nikmat di alam kubur dan akhirat beratus ribu kali ganda lebih cantik dan indah dari alam dunia..... Don't take it for granted ok! Aku bagi contoh kat dunia la... kalau korang rajin menderma...rezeki murah kan?? Itu baru balasan dunia.... :)

7 comments:

Yaya^Pink said...

hanya ibadat di dunia jd bekalan kita utk jumpe DIA nanti....

Izamir Ridzwan said...

mati itu pasti..

Sunah Mohammad said...

cukuplah kematian itu sebagai peringatan...:)

Adlan Solis said...

yup.cukuplah kematian itu sebagai peringatan bagi yang masih hidup..

apisv2 said...

slm kunjungan..;)

aku memang gila traffik

Hazmin said...

wah...giler trafik ni..hehe..
jom sama-sama tambah trafik...
happy blogging.


BLOG HAZMIN

Faztee Danisha said...

trafik jem..thnx ats komen..singgah jugk