Saturday, March 5, 2011

Suasana Persediaan Kahwin Aku

Aku masih lagi sibuk yang teramat sekarang ni.... Keje....belajar.....dan nak bersanding... Tapi sekarang masa aku banyak dihabiskan untuk majlis persandingan... Dari KLCC ke Sunway Piramid.... Dari Rawang ke Seremban.... Dari Nilai 3 ke Damansara..... Dari Selangor ke Kelantan... Dari Kota Bharu ke Pasir Puteh... Sumernye aku jelajah semata-mata nak siapkan persiapan aku ni.... Memang patut la sekali je seumur hidup... yang mana kahwin banyak kali je banyak kali buat..:D

Sekarang masih lagi dalam 65% persiapan..... tempoh ada lagi 12 hari lagi...huhuhu... Aku menten cool jer...tapi kaki dah duk tapping sejak dari tadi lagi bila aku fikirkan pasal majlis nih.... tak tenteram der!

Tengah-tengah buat entri ni...aku tengah mencari lagu-lagu untuk majlis aku... memang brother PA sistem aku ada sediakan lagu... tapi aku takut lagu yang disediakan tu tak kena dengan jiwa aku ni... aku suka lagu lama-lama...lagu klasik gitu.... dan jugak lagu-lagu nasyid.... kata untuk kahwin kan..bukannya untuk hiburan berjoget ke haper.... Nak dapatkan keberkatan perkahwinan tu sendiri...

Semalam aku duk potong-potong tag "Terima Kasih".....Isteri aku pulak duk masukkan door gift ke dalam bekasnya...:) Inilah untungnya akad nikah dulu....baru sanding....boleh buat kerja bersama-sama... sangat manis untuk dikenang kelak....

Nak shopping beli barang pun tak perlu risau akan dosa dah.... Boleh jer berpegangan tangan....sebab aku dah akad nikah! :D.. Sambil pegi beli barang hantaran.... boleh pegi tengok midnight show... Boleh g nite dinner di Look Out Point.....Besssss!!! :D

Tapi......pastikan korang dah halal....maksud aku dah selesai akad nikah.... Yang wajibnya akad nikah... Majlis perkahwinan cuma nak memberitahu orang ramai yang korang dah kahwin...tu jer... Tapi ingat.. kalau dapat jemputan Walimatul Urus.. jatuh ke wajib pegi tau... Kalau bizi sesangat atau jauh sesangat jer baru kira ok tak pegi....

Ok lah...nak sambung buat persiapan...nak tolong wife gubah barang hantaran pulak...sumer buat sendiri wooo~~ Hahahaha......

9 comments:

yna fazlyna said...

waw best nye nikah dulu baru sanding... tahnia ea. kira lum terlambat tuk ucapkan selamat pengantin baru kan...huhu

http://ceritacintayna.blogspot.com/2011/03/mood-cinta.html

SoLy SoLicious said...

buat sendiri jimat kan :)

GincoMerahJambu said...

wahh sweetnye..buat keje same2

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Maaf kerana lama tak berkunjung yerrr .. kerana ade masalah pada laptop aku..baru hantar repair lerr...

yuppp tak terlambat ucapkan slamat kawin baru yerrr

najwa's said...

wah2, bestnya dah kawen. :)

selamat pengantin baru..

psssttt : nak kawen jugak! (>_<)

Unknown said...

sweetnye..lomantik...
i like

kalau nikah lelame pon tkpe..

kahwin lambat tkpe hehe

Sue Saari said...

tahniah yer,selamat pengantin baru....semoga berkekalan hingga ke akhir hayat... =D

SaKuRa said...

tahniah n moga berkekalan selamanya..
buat persiapan kawen kena beria2 jugak..tapi tangungjawab lps kawen tu lg kena beria2..baru aman rumah tangga---(macam da kawen plak aku! hahaha)

shamyheart said...

Wah best2.
Nk cpt2 khwn jgk la..