Monday, March 7, 2011

Skodeng Malam Hari di Rawang..

Ok....sudah puas aku memandikan diri ini dengan bertemankan sabun Dettol dan syampu Pantene... Maka aku buat la satu entri khas dari Rawang.... he he he. Entri ni pasal skodeng! Bes woo skodeng..... Jangan cakap tak best... Tapi aku skodeng makanan jer.... Aku skodeng makanan di pasar malam di Bukit Sentosa, Rawang...

Aku dapat idea nak buat entri ni sebab pasar malam ni ada keunikan dia tersendiri.... Aku dah pegi banyak tempat....dan semuanya berbeza.. Ada yang kecik....ada yang besar..... Ada yang teratur susunan gerainya... ada yang tak tersusun.... macam-macam....

Tapi yang kat Bukit Sentosa ni.....memang bes. Banyak jugak la makanan yang bes-bes... Yang paling bes aku jumpa di sini yang takde di Serdang ialah...Pizza yang dimasak on the spot di situ! Sedap meh.... aku beli satu dan memang puas hati.... Pizza kat situ boleh di order dulu...and then ambik nombor untuk tetapkan itula order kita...Maknanya aku boleh pergi meronda dulu sambil menunggu pizza tu masak.

Selain pizza..... ada banyak lagi makanan yang bes-bes.... Memang time tu aku, isteri aku dan kakaknya memang tengah lapar tahap perut menyanyi lagu Rock N Roll dah.. Memang sumer nak beli je rase..hahaha. Kitorang sempat pulun Char Kuew Tiaw, nasi kerabu, keropok lekor, Pizza special tu, Kuih Peneram, jagung rebus, air kelapa, dan lain-lain...[takleh citer sumer...memang banyak giler..hehehe]

Tapi bagi aku, pasar malam kat situ memang bes..... barang pun murah-murah... happening pulak tu... Dan perlu ingat....setiap tempat ada perbezaannya... Jauh perjalanan, luas pemandangan....:D

3 comments:

Haw said...

uit! ni pasar malam kegemaran aku.. ko dok sana ke?

SoLy SoLicious said...

iye ke murah?..cmbest je

Browacana said...

Bro Haw: Kakak ipar duk sana... haritu pegi duduk saner....:)