Friday, March 25, 2011

SPM - Bukan Segala-galanya...

Kepada sesiapa yang berjaya dalam keputusan SPM ni..... tahniah aku ucapkan... semoga korang menjadi lebih sukses selalu.... tapi satu aku nak ingatkan.... jangan hanyut dibuai kejayaan SPM yang tak seberapa ni... SPM masih tak menjamin kebahagiaan hidup dan kesenangan masa depan korang.... Usaha mesti diteruskan..:)

Kepada yang tak berjaya pula...jangan la bersedih. SPM bukan segala-galanya..... Korang masih ada STPM... boleh fokus kat situ pulak.... kuatkan azam...tingkatkan daya usaha tu.... pastikan STPM tak menjadi macam SPM nih....boleh?

Kepada yang tidak layak sambung ke STPM.... jangan ingat hidup korang dah jadi gelap gelita... korang masih ada peluang cerah...dengan syarat korang kene berazam nak berjaya....jangan tinggalkan ajaran agama.... Banyak lagi peluang nak berjaya....Tak semestinya yang dapat 9A stret tu akan berjaya. Hidup ni berseni dan berliku..... Walaupun ada yang dah jauh ke depan.... Tak semestinya korang akan kekal di belakang..... Teruskan kehidupan dengan mengamalkan ajaran islam dan berusaha dengan istiqamah.... aku yakin korang akan berjaya..:)

Aku bagitau kat sini berdasarkan pemerhatian aku sendiri.... Bukan sekadar cakap kosong.... ramai member aku yang gagal dalam SPM nya berjaya sekarang. Ada yang bermula dari STPM.... ada yang ambil sekali lagi SPM..... ada yang terus bekerja lepas SPM..... tapi tu ler kehidupan.... asalkan korang yakin dengan qada' dan qadar.... korang takkan putus asa untuk berusaha.... Keep it up!! :D

5 comments:

Nujma Hayati said...

Insya-ALLAH..
ziarah2 pnye blog,t'jmpe blog kamu.
Anyway,Thanx 4 information about SPM..
=)

LennMommaChubby said...

setuju....

faraa halim said...

setuju jgak :))

arep_lockermonth said...

yup! thats right~

arepnakbebel: bintang ku malap!kenapa ek?

KatekateKite said...

SANGAT SETUJU! contoh terdekat, diri sendiri! =)
----------------------------------
Hu hu huuuuu . . . . ---> Rindu Dendam Takkan Terpadam

Ping your blog