Sunday, March 20, 2011

Lompatan Bergetah

Pernah dengar istilah "zero point"?? Haa.... Ni adalah permainan yang salah satu ada nama omputeh.... Tapi dalam bahasa ibundanya bernama lompat getah.... Sape pernah main game orang kampung ni....angkat getah! :D Tak kira la getah pemadam ker...gelang getah ker..angkat jer... bukannya aku nampak kan...he he

Ni gaya popular...lompat dengan kaki macam tu...

Permainan ni sangat la bes dan dapat menguruskan badan.... Kalori yang dibakar sangat la banyak..... Game ni perlukan kreativiti untuk melompat setinggi yang boleh... Macam mane ye game ni.... Ni nak citer kat hangpa sumer.... Jangan duk asyik main game PS3 jer.... Bagi la berpeluh sikit badan tu... baru la badan jadi cantik atau pun berotot...:D

Ni main tipu..tolak dengan tangan dulu....

Game ni perlukan sekurang-kurangnya tiga orang.... dua orang memegang tali getah tu.... sorang melompat... Game ni dimulai dengan level atas tanah...:D Dan disusuli dengan level buku lali, lutut, pinggang, ketiak, bahu, dagu, telinga, kepala, angkat tangan, dan angkat tangan sambil menjinjing... Sumenyer kene lompat sampai lepas!! Lompat pulak ada caranya.... kene dimulai dengan kaki dahulu... tak kisah la macam mane gayanya...tapi kene melepasi tali getah tu dengan kaki dahulu.... He he he... Mencabar tak??

Ni level pinggang...boleh la der...:)

Yang besnyer....game ni sume jantina boleh main.... Tak percaya?? Tanya la mak korang atau nenek korang dulu.... Aku salah sorang master la game nih.... sebab aku sampai tercipta gaya melompat kaki ke atas kepala ke bawah!! Aku kan tak tinggi sangat....kene yang pegang tali tu tinggi giler.... terpaksa la mencipta gaya lompatan ala-ala akrobatik sikit..... Baru la lepas..... Tak main la picit-picit joystick je bro..... extreme la sikit..... baru macho! :D

Tengok tu.. tinggi tak getah tu..he he

Aku kategorikan game ni salah satu game extreme di kampung.... sebab game ni kalau dapat kat lelaki..memang lompatannya agak bahaya jika bermain di tempat keras seperti di atas simen... Kitorang dulu main kat padang....jatuh tersembam pun ok..sebab atas padang....lembut sikit...he he he. Rugi la sape-sape yang tak penah main game ni...... Keseronokan nya mengalahkan mainan dalam PS3 atau Xbox atau Wii...

Aku rasala kan....ni la asal-usul permainan lompat tinggi kot..... he he he.

3 comments:

ain revival said...

suka maen nie time kecik2...
selalunya lepas kelas agama laa..
pernah kena marah dgn mak sebab beli gelang getah tuh bak sangat semata2 nak maen bnda tuh~huhu

Myra Ayreen said...

penah sampai luke luke sebab lompat tak lepas . PENDEK kan . HAHA . rindu zaman silam . :P

arep_lockermonth said...

best main nih! kecik kecik dulu zero point mmg permainan wajib kot~


arepnakbebel: Miera liyana budak baru nak up? ( 18 SX )
arepnakbebel: silly from me! ( vlog )

Ping your blog