Wednesday, March 30, 2011

Di manakah pusat bumi?

Semua kejadian ada pusatnya... Bukan pusat bujir....bukan pusat serenti....atau pusat membeli belah.. Tapi ni satu titik di mana tempat paling stabil atau dalam istilah sains....titik kestabilan..(Centre of Gravity). Dalam topik pelajaran aku.....selalu disebut CG. CG ni amat penting dalam pengiraan hukum fizik. sebab segala daya akan dikira dari CG.... 

Macam kita la kan.... kita pun ada pusat.... kalau diikutkan... pusat kita tu adalah CG kita... titik kestabilan kita. Sama juga dengan semua kejadian....semua ada pusat dia. Tapi untuk bumi? Haaa........ ni yang menarik nih. Kalau diikutkan pusat bumi sepatutnya menjadi titik pengiraan longitud dan latitud bumi. Kalau begitu..... Greenwich la kan..... Ermm..... mengikut penemuan baru... tapi tak dihebohkan..... ada satu lagi tempat di mana mengikut hukum ratio matematik dan kajian mendalam dari saintis luar negara.... sepatutnya dijadikan pusat bermulanya longitud dan latitud bumi yang lebih effisien dan tepat.
Tempat itu ialah sangat tidak asing bagi kita......



Di manakah tempat itu???

Di Malaysia????    


Bukan.............

Tempatnya ialah..........

Kaabah di Mekah...........


Mengikut kajian saintis..... di situlah pusat bumi yang sebenar.... Dikatakan juga pusat elektromagnetik terkuat di bumi juga terletak di kaabah.... Logik la kan ada orang tua cakap burung dan kapal terbang tak boleh melintas di atas kaabah.... Subhanallah.... Sangat rugi kepada sesiapa yang masih tak percaya akan agama islam.... 

Masih ingat akan entri aku berkenaan solat? Entri yang INI.  Pasal solat dan tenaga alam..... sebab itu lah kiblat kita menghala ke kaabah..... Bukan sebab menyembah batu kaabah tu.... tapi menyembah kebesaran Allah... Tapi kan.... kenapa masyarakat dunia masih tak mahu ubah fakta ini? Adakah sebab takut Islam makin bertambah pengaruhnya.... atau menidakkan sesuatu yang benar kerana atas dasar sombong dan ego? Fikirkan la yer....:)

9 comments:

YAYA AZURA said...

Nice entri..
Allahuakhbar!

Syuk Ry said...

entry terbaek..

mcm ni lah said...

subhanallah maha suci allah

an.nabihan said...

good info.. subhanallah.. marila kt bersama menjaga kesucian islam..

aniswany said...

LIKE100x !

info terbaek ;)

p@kcikLie / mamadiana said...

that why kompas tunjuk arah kiblat jer...elektromagnetik terkuat dibumi...subhanallah.

puteraduyong said...

tepat sekali...ini yang sepatutnya dikongsi...

nur ikhyar dee said...

boleh cerita kat student nie..hehehe

thanks for that info :)

toyolkiut said...

mmg benar..
bnyk kajian d teori dbuat saintis luruh dunia mmbuktikn dngn jelas mmg kaabah d mekah adalah pusat bumi..

IKLAN BERBAYAR

IKLAN BERBAYAR
Berminat? Terus wassap ke: 011-14957785