Wednesday, March 23, 2011

Hantu Di Jendela (Untuk 13 tahun ke atas sahaja)

Kisah yang aku dapat semasa berada di kampung juger.... Cerita ni berlaku di Rantau Panjang... Kisah yang dialami sendiri oleh sepupu isteri aku.... Bermula al -kisah pada pukul tiga pagi.... keadaan rumah gelap gelita sebab lampu ditutup nak tido.... Tapi malam tu si Joyah (bukan nama sebenar) ni terjaga.... Tiba-tiba nampak seperti ada makhluk bermata merah di jendela...Jendela itu bercerminkan cermin yang berbunga...memantulkan cahaya...Dia pun kejutkan suaminya, Jamal.

Joyah: Bang, bangun bang..... ada hantu mata merah kat jendela....

[Dengan terkejutnya....Jamal bangun tengok ke arah yang ditunjuk Joyah]

Jamal: Binatang apa tu? Nak kata babi hutan.... mata satu.... hish...hantu apa ni.. [cakap berbisik...]

Jamal bangun menuju ke jendela tu...sambil ditemani Joyah di belakang... Slow-slow depa pergi ke jendela.... Mata merah semakin jelas.... Jamal pun mengintai ke jendela tu.. Dia pun membukak jendela tu laju-laju... Si mata merah tu tiba-tiba hilang dan seolah-olah masuk ke dalam rumah!

Joyah: Binatang tu masuk dalam rumah bang!!!

[Joyah terus melompat ke atas suaminya... ]


Jamal: Mane.....mane.... Turun oit..berat nih...[Jamal pun menutupkan jendelanya kembali....Dan tidak semena-mena makhluk tu kembali ternampak di jendela....]

Jamal: Yang.....cari barang...kapak ker...parang ker.... abang nak turun ke bawah.. nak halau hantu nih

Dalam kegelapan....Joyah pun meraba-raba carik benda untuk suaminya... dapat la satu tukul kecik...:D

Joyah: Ni hah....

Jamal: Hek eleh...tukul kontot buat apa..... hmmm....boleh la dari takde..

Sedang mengintai-intai lagi melihat si binatang mata merah tu.... Jamal pun terpandang benda merah juger di suis rumahnya.... Suis tu kat belakang dia...di dinding bertentangan dengan jendela tu.. dia pun pandang ke suis tu dan ke jendela.... Jamal pun bukak jendela.... benda tu hilang....Jamal tutup.... benda tu ada....

Jamal: $^@&$^&*@$*@$!!!!!! Ubat nyamuk rupanya!!!!!! AdooooOOOooooii... ada yang hancur aku pijak karang!!

Sesudah tau tu... maka terguling la dua orang tu tergelak mengenangkan depa takut kepada ubat nyamuk di suis!! Hahahaha.....:D

Sekian~~

5 comments:

mcm ni lah said...

hehehe plawok plawok plawok

arep_lockermonth said...

hahaah~ apa daa~

arepnakbebel: AWESOME pictures

hanim azhari said...

poodaaa..ubat nyamuk pon takut..muahahaha

nur atiqah said...

eeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Anonymous said...

haha ! mmg hancusss

IKLAN BERBAYAR

IKLAN BERBAYAR
Berminat? Terus wassap ke: 011-14957785