Sunday, March 6, 2011

Cari Pasangan

Benci atau sayang..... Kekasih atau sahabat... Macam-macam kalau kita bercakap pasal pasangan hidup kan... Tapi ada satu lagu aku nak kongsi dengan korang sume....dari kumpulan Rabbani... Maklumla... aku masih lagi dalam mode cari lagu untuk majlis aku lagi nih.... ha ha ha... Ini liriknya...

Cari Pasangan
Mari, mari marilah
Dengarlah ini kisah silam oh kawan
Sangatlah berguna moga hidup aman bahagia

Di malam pertama jumpa mertua

Tersentak si jejaka diberitakan
Isterinya tidak sempurna rupa
Anggota zahirnya lumpuh semua
Tidak upaya mengurus diri

Terkejut si jejaka penuh persoalan di hatinya

Mungkinlah sudah jodoh itulah isterinya
Hibanya rasa hati namun tetap redha pada takdir

Asalkan punya iman itulah paling penting

Saat-saat berjumpa (hai)
Terpesona memandang (hah)
Benarkah isterinya
Menawan sungguh cantik

Cari, cari carilah

Pasangan hidup betul-betul oh kawan
Bahagia berseri
Rumah tangga akan harmoni

Terhurai dijawablah oleh mertua

Zahirnya tak sempurna kiasan saja
Memberi makna sucinya diri
Wanita solehah terpelihara
Terharu jejaka tunduk bersyukur

Jangan mudah percaya harta pangkat dan rupa

Indahnya di mata berawaslah
Rasul sudah bersabda
Insan punya agama akhlaknya mulia
Fahamilah


Semoga terhibur dan mendapat manfaat dari lirik lagu tu..... bagus tu...=)

3 comments:

Sunah Mohammad said...

eiks, hari tu cam ade orang teringat lagu ni...

najwa's said...

wah2, teringat memori skolah dolu2.. lagu ni. :))

neni izazi said...

suka sangat lagu ni..thanks Pw.

Ping your blog