Saturday, March 19, 2011

Son Goku sebenarnya dari Tanah Melayu??

Penah dengar watak dari kartun anime Jepun ni? Namanya Son Goku...seorang yang gagah perkasa... dia adalah watak utama dalam siri kartun Dragonball atau dalam bahasa melayunya Mutiara Naga.... Dipercayai dia adalah watak dari tanah Melayu? Betul ker?


Dikatakan dia adalah watak yang disamakan dengan benda ni.....


Hehehe... kuih ini dinamakan Sang Gupa oleh orang Kelantan.... diperbuat dari sagu dan santan.... Kan lebih kurang sama nama kuih tu dengan watak Son Goku kan...tak sama? he he he

Pasal tu jer sebenarnya... Silalah menjamu mata..he he he [nak bagi jauh sangat...duk Kelantan sekarang..]

7 comments:

y-A-n-A said...

xmungkin lah!! haha.. yer2 yana baca.. =.='

udin said...

haha! macam2.. agak2 son goku lalu makan tak kueh ni?;D

arep_lockermonth said...

haha :P arep pon caye la!! tapi sang gupa tuh sedap ke? arep ore kelte pon x mkn !!

D i n said...

terkejut mula2 son goku dari tanah melayu wahaha! :D

shah-kayrul said...

tertipu jap...sang gupa rupernyer..hahahaha

Sunah Mohammad said...

hish! tipu2!!! hahaha~

tintaabstrak said...

hahah, lawak, ni orang Kelantan jati mahu cakap, terbaik! 8D

Ping your blog