Friday, March 18, 2011

Lagu Paling Popular Di Zaman Retroku....

Aku tibe-tibe teringat akan satu lagu.... lagu yang amat popular di sekolah aku dulu-dulu. Bukan lagu sekolah! Aku pun dah tak hingat macam mane lagu sekolah aku dulu... Lagu ni sangat banyak diputarkan di radio dan tv...lagi-lagi masa Hari Pahlawan...he he. Ingat lagi tak apa yang wajib pada Hari Pahlawan? Ingat tak? Yezzaaa.....derma....he he.

Lagu ni lagu Barisan Kita.... Aku tak tahu la golongan remaja sekarang tau tak lagu ni... tapi lagu ni memang selalu dimainkan di RTM suatu ketika dulu... lagu seangkatan dengan Malaysia Boleh.... Lagu-lagu patriotik yang sedap didengar..... Lagu cam ni la yang patut selalu diputarkan di radio kan?

Ataupun lirik yang seperti ini..... ikut la rentak nak macam lagu Rihanna ker...Justin Bieber ker.... 2NE1 ker..... janji lirik biarla yang membawak semangat seperti lirik lagu lame ni..... Ni ler lagu dan liriknyer..



Barisan Kita

Inilah barisan kita
Yang ikhlas berjuang
Siap sedia berkorban
Untuk ibu pertiwi
Sebelum kita berjaya
Jangan harap kami pulang
Inilah sumpah pendekar kita
Menuju medan bakti
Andai kata kami gugur semua
Taburlah bunga di atas pusara
Kami mohon doa
Malaysia berjaya
Semboyan telah berbunyi
Menuju medan bakti

9 comments:

apezs shah said...

salam

mmg suka hbs la lagu ni.
sampai skrg jika ada ape2 yg
boleh dikaitkan dgn lagu ni. mesti
ada yg akan bawa.

faraa halim said...

eh, mase tadika ngn sekola rendah
slalu kna nyanyi lagu ni
hehe

D i n said...

lagu ni dari dulu sampai skrg masih layan..^^ evergreen~

arep_lockermonth said...

betul din cakap :P smpai sekarang pon layan jugak koto lgu nh!


arepnakbebel: lets have a big laugh with me !!
arepnakbebel: YES or NO?
arepnakbebel: artis pujaan Korang ! OMG!

hanim azhari said...

lagu pencetus semangat ni..suke2 hahaha

tomato said...

lame kot tak dgr lagu ni.. rndu plak..hehe

Fieda said...

rindu lgu ni dan terkenang kembali zaman sklh rendah...

Dda Ly said...

zaman retro kamu, saye darjah tiga masa nii...best kan best kann!

meh ke rumah..
~a week already~
keep in touch ye..♥♥♥

cik chukie jagat said...

ouh !! lagu ni.. kalu uncle wacana nak tau skrang lagu ni dorang tuka versi telur.. try nyyi lagu ni akhiri nye dgn telur . cth : inilah brisan telur , yg ikhlas btelur hehe

Ping your blog