Wednesday, March 2, 2011

Haven Restaurant

Ok....seperti yang dijanjikan....aku nak berkongsi dengan rakan blogger sekalian tentang hari yang special untuk aku dan wife..... Kejutan yang dibuat memang buat aku terkejut...bukan terkejut emberuk..... tapi terkejut mejut...he he he. jangan tiru BM aku....agak gagal la kalau korang tiru ni dalam exam.

Aku dibelanja oleh isteri aku di Haven Restaurant.... Korang tau kan Look Out Point kat mane? Look Out Point ni dekat Hulu Langat....atas bukit tuu... Aku pegi ikut jalan Ampang tu... Ikut Jalan Pandan Utama.... Tak tau la kalau ikut Sungai Congkak dapat ke tak. Tapi memang atas bukit la....Best!!!


Aku pegi ke sana lepas hantar mak mertua balik Kelantan...dia naik di Greenwood....So, on the way balik rumah aku... wife aku suruh singgah dekat Look Out Point.. siap ada peta Google Map lagi..ha ha ha. Aku on je la kan... lagipun perut tengah menyanyi lagu Heliza Helmi nih.... Lagu Cuma Aku..he he.


Masa tu dalam pukul 11.00 malam....Jalan dia sunyi....horror jugak la... sesat jugak la kejap..he he. Tak jumpa jalan nak pegi ke bukit tu.. last-last tanya bangla dekat stesen minyak Shell...Nasib baik dia tau... Siap bagi arahan jalan dengan gaya ala-ala Sivaji gitu.... Aku layan je la kan sambil tersenyum kelaparan... he he

Aku pun folo la jalan yang disuruh tu.... Akhirnya nampak la signboard ke Look Out Point... aku pun folo la signboard tu..... Ooo mak kau...jalan yang sunyi dan naik bukit...dah la baru lepas hujan....kabus sangat tebal.... time ni la horror jer... jam dah dekat pukul 12.00 malam. Dipendekkan cerita...aku sampai jugak ke sana......Sejuk bai..... Macam kat Genting je aku rasa....sebab atas bukit yang baru lepas hujan....dan berangin agak kuat. Aku pakai T-shirt je ni... Sejuk seram pun ader...hahaha


Sampai ke sana....kitorang pun pilih la tempat yang ada pemandangan cantik sikit...kira amik port tepi bukit la... Gayat jugak la...he he. Sebenarnya tempah pukul 10.00....aku dan wife sampai pukul 12.00 malam.. hahaha. Tak dapat la meja yang cantik dan lilin wangi tu.... Tak pe la...aku dah excited nak makan dah. Sekali wife aku buat surprise wish befday aku...dan jugak makanan yang di order sampai.... Waaaahhhhh.....terharu....:')





Tapi makan tetap lahap bagaikan orang tak makan 3 hari 3 malam.... makanan yang di order wife aku punyer la banyak.... tapi aku bedal la setakat yang mampu.... Aku sayang wife aku..he he. Interprem sikit...:D

Dah habis makan...dah habis bergambar.... aku jalan-jalan di situ jap... ada la tangga naik ke atas untuk amik gambar view...tapi wife aku takut...sebab ye la kan... time tu pukul 1.00 pagi....atas bukit pulak tu...paham-paham la kan... he he he.


Ingatkan dah habis surprise wife aku...sampai je umah...ade lagi rupenye surprise dier.... ade kek pulak!! Hahahaha.... Memang menjadik la.... pastu dia bagitau la...sebenarnya nak bagi masa kat restaurant tadi..tapi kek kat sane dah habis ditempah.. so terpaksa la mintak tolong kawan hantar ke rumah...kira beli kat tempat lain la.... Aku terima seadanya....sedap pulak tu kek tu.. ada strawberry kat tengah...nyum! nyum!


Thanx tu my wife sebab buat surprise..... aku gembira sangat-sangat malam tu.. penat lelah aku hilang malam tu. Kami tido pukul 3.00 pagi...sebab duk main suap suap kek..ha ha ha. Kepada suami isteri yang membaca entri ni..dan kepada yang nak kahwin....dan kepada yang dah ada calon nak kahwin.... sayangi pasangan anda sepenuh hati..... cintakan kepadanya sepenuh hati dengan kasih sayang yang lahir dari agama dan hati kita...:D

9 comments:

Mak Jemah said...

so sweet <- pinjam kata² anak dara cheq...
kena terjah restoren nie nampak gayanya...
cane cheq leh xtau yee..
padahal mertua kat batu 9 je..
hahaha..
wish lagik skali:
hepi belated besday..
semoga dipanjangkan umor, dimurahkan rezeki, dirahmati & diberkati selalu...
amin..

Luqman Zakaria said...

huhu :P cam yummmy je mkanan!!haaa!~nak wish besday sekali lgi!!hehe :P

ALHAMDULILLAH!
Segmen: Saya dan Nama Blog
I am number four

BRO_MONDAY said...

bro wacana : wah!!! best nye!!! ai laik dis...hepi belated besdei tu yu ok!!! semoga ceria² selalo...('',)

p/s : Sila lah BW ye...tengkiu...
1.New Entry "FUTSAL CPK One FC 1 Mac 2011"

Dekcik said...

so sweet..best nye klu ade owg wat cm 2..nak2 owg yg tercinta..

Yanty Lee said...

tempat ni mmg sangat best & romantik, bf & my fren buat suprise birthday pun dekat Haven. best2!!

mrs kayrul said...

happy belated birthday...bestnyer...

nadiem sharmz said...

hepi belated besday!..wah kek tu sedap nye..xleh mkn tgk gambo pon jadik la..hehhe

ardinihumaira said...

wow!
bestnye.. ;)

LennMommaChubby said...

Terharunya aku baca n3 ni... huhuh