Friday, March 11, 2011

Sajak Paling Bes Masa Zaman Sekolah

Citer kisah silam aku memang banyak....bagi aku bes-bes la....bagi korang tak tahu la pulak...he he. Ni salah satu sedutan zaman persekolahan aku... masa tu hari guru.... semua duk berpakat membuat aktiviti yang bermacam-macam jenis.... ada sukaneka....ada aktiviti dalam dewan.... ada jugak makan-makan [my favourite..haha] Tapi yang nak aku kongsi kat sini.... ada satu sajak bes dari cikgu aku dulu....

Ni aktiviti dalam dewan.... semua cikgu buat persembahan bebas.... ada yang berlakon... ada yang menyanyi..... ada jugak yang bersajak... student pun ada yang buat persembahan.... tapi sekolah aku ni sekolah kat kampung jer.. Maner ader main gitar macam korang.... maner ade lagi tarian ballroom lagi... sumenyer ala-ala sukaneka jer... Tapi bagi aku...lagi bes buat macam ni...sebab yang kita raikan adalah guru kan?? So.....biar la cikgu yang bergembira...kiat yang organize....betul tak? :D

Ni sedutan kisah sajak cikgu aku.... Untuk permulaan..cikgu ni seorang yang sangat serius..jarang sangat la bergurau....

Cikgu: Assalamualaikum murid-murid...

Pelajar: Waalaikumussalam warahmatullahi wabarakaaatuh.....[time sekolah memang jawab penuh..he he]

Cikgu: Hari ni cikgu nak bagi sajak kat semua orang.... Oleh sebab cikgu tak pandai berlakon atau menyanyi.... dan jugak cikgu cuma pandai bersajak jer...

Pelajar: Sajak ape cikgu....[sayup dari belakang....aku kot..haha]

Cikgu: Tajuk sajak cikgu ialah..... "Senyap sunyi..." Dengar lah.....

Pelajar: [semua diam memberi perhatian.....cikgu kanan bahasa melayu nih... kene amik perhatian..]

Dah dekat dua minit dah cikgu berdiri kaku kat depan......

Cikgu: Sekian terima kasih.......

Pelajar: [blur........dalam 5 saat baru paham... terus tergelak guling-guling semua orang..]

Hehehehe...... itu ler sajaknya..."Senyap sunyi..." Memang menjadik!!! Memang senyap satu dewan.... cara penyampaian....maintain serius jer... lepas ucap sekian terimakasih tu..baru gelak-gelak...hahaha

Simple tapi nice..... =)

7 comments:

arep_lockermonth said...

kene try la sajak nih dalam kelas!!hehe

nazrul ashraff said...

haha...oookey...mmg snyp sunyi habisan la..

SoLy SoLicious said...

hahaha.. lawak pun boleh jadik.. heee

~nsar~ said...

kekeke... memang jadik... haha

awEEN said...

pandai cikgu wat lawak ye.. =)

Cekodok said...

hehe.. kalo tak menjadik.. mesti malu je... haha

WanFadhilah said...

adoi! memang lawok la.. hahaha.. kalu dulu tiba2 senyap mesti oyak malaikat lalu.. dop thu la betul ko dop.

Labuan oh Labuan Part 2

IKLAN BERBAYAR

IKLAN BERBAYAR
Berminat? Terus wassap ke: 011-14957785