Friday, January 28, 2011

Apa kaitan Siti Nurhaliza, Dalai Lama dan Tibet?


Waaah....ni panas nih...takde lagi dalam Beautifulnara.com atau mane-mane blog nih. Aku jamin aku la first yang menyebarkan berita ni.... Korang mesti nak tau kan?

Sebelum tu aku tunjuk dulu gambar siapakah Dalai Lama...


Dalai Lama ni ketua negara Tibet, merangkap ketua agama diorang... Sebelum ni sape pernah tau pasal Tibet? Haa.....Tu la tujuan aku buat entry ni..... Tibet ni kecik je negara dier....tapi dier punyer kota memang terbaik....


Kalau korang nak tau....Kota Tibet la salah satu kota lama yang masih tersimpan dengan eloknya tanpa runtuhan.... Agak-agak kalau aku kata Kota Melaka dulu lebih kurang macam ni ok tak? Sebab aku dengar kota Melaka dulu dipagari tembok batu di sekelilingnya dan ada meriam di tembok itu. Logik ke tak logik?


Aku rasa logik...he he. Nak tau....korang kaji la...usaha la sikit... aku bagi je sume takde gune gak... Ibarat kate.... bagi suap jer.. tak dihargai la kan....:D

Dalai Lama seorang yang berfalsafah tinggi..malah dia pernah berkata yang masyarakat yang paling bertuah adalah muslim....jika mereka mengamalkan keseluruhan ajaran Islam dengan sebaiknya.... Pernah ada orang bertanya kepada beliau....

“What thing about humanity surprises you the most?”
Jawapannya “Man”

Beliau menyambung......

"Because he sacrifices his health in order to make money. Then he sacrifices his money to recuperate his health. And then he is so anxious about the future that he doesn’t enjoy the present, And as a result he doesn’t live in the present or the future, And he lives as if he’s never going to die, and then he dies having never really lived. "

Berbalik topik asal.... apa kaitan Siti Nurhaliza dengan Dalai Lama?
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
Kaitannya ialah..

~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
TAKDE KAITAN LANGSUNG!!...:D ;D :D

P/S: Terima kasih Nuffnang kerana aku telah dapat satu lagi BE..

21 comments:

Chik Att said...

cantiknya Siti kalau bertudung macam kat atas tu ..... sweattt sangat .....
tak mcm sekarang .....

Pembawa_Wacana said...

@Chik Att: Sebab tu saya letak gambar bertudung...semoga mendapat hidayah bertudung kembali...:)

LennMommaChubby said...

Punyalah semngat aku scrol kat bwh... Rupa2nya... tipu semata2... kehkehkeh...

zakiah said...

haha.. sengal :p

efa said...

fuh cntik dato siti pakai tudung tu suka tgk dya pakai tudung :) ceh penat ja scrol ke bwh tipah tertipu haish hahaha :P waah bestnya dpt BE nak gak dpt cmtu kehkeh :)

Pembawa_Wacana said...

@LennMommaChubby: HAhaha..anda terkena panggilan hangit! :D

@zakiah: hehehe....

@efa: memang cantik kalau dia kekalkan bertudung..:)

Norasiah Nasir said...

teruk tul la ko ni..propa sungguh.. :P

Sunah Mohammad said...

cantik lah siti pakai gitu..tutup semua...suke2...

Syafiq Rosli said...

owh pandainye prank orang..hehe..

Pembawa_Wacana said...

@Norasiah: Hahaha...gotcha!

@Sunah: Kan...tu yang diminta..:)

@Syafiq: Ngeh ngeh...sekali sekala..ehe

Hanim Mahali said...

ngahngahngah... ~ tipah tertipu... semangat tunggu kaitan antara dua tu...

Ujang9897 said...

gila

micky eyqa said...

hahaha~~ igt kn betul2 da kaitan.. tertipu umpanye..
anyway nice entri..

Mais said...

tertipu rupanya....punyalh bersungguh baca....ish2...

tpi pic siti yg pkai tudung warna pink tu cantikkkkkkkkkkkkkkkkkk sgt.. =)

Pembawa_Wacana said...

@Hanim Mahali: Gotcha! Hahaha

@Ujang: Bongok..:D

@micky: Hehe....thanx..

@Mais: hehehe...

nazrul ashraff said...

dah agak ..haha...

Pembawa_Wacana said...

@nazrul: Tapi sifat ingin tahu tetap ade kan..hahaha

Skyliya said...

Cis! Cis! Ingatkan apa td.. bikin suspen..

Pembawa_Wacana said...

@Skyliya: Biase...hehehe

Zulfikar Hazri said...

ahahahahaha.. aku terkena... cit....tapi lawak la jugak.. aku tergelak.. lantas aku dengan jujurnye memollow blog ko... hambik ko... padan muke blog ko dah kene follow...

Zue Cancer said...

ump...ni mase siti kurus ke?