Wednesday, January 12, 2011

Segmen Bro Ben: Bermadah pujangga...


OhoOOOOoooooHooOOOi~~~ Kalau la mata bertentang mate~~~ Hehehe... Kali ni Bro Ben buat segmen bagus nih... bermadah pujangga atau mencipta kata-kata motivasi berpandukan gambar kat bawah ni haaa.....


dah lame aku tak asah skill bermadah ni...yang ade kat blog aku sekarang ni pun simpanan zaman dulu-dulu jer...yang terbaru..hampeh..ngaa~~~ :D :D. Tapi aku cube la untuk segmen ni..

Redi ar....... ehem-ehem......one.....two....three......

[tarik nafas panjang-panjang..]

Deruan angin sepoi-sepoi bahasa..
Dedaun kering gemersik rindu....
Percikan air sungai mengalir perlahan....
Celahan payung dedaun nan hijau...
Sinaran mentari mencelah masuk...
Jaluran cahaya menari-nari..
Melambai-lambai kesepian..

Indahnya irama muzik asli...
Asyiknya panorama alam duniawi...
Seninya susunan Ilahi....

Hei manusia....
Jagalah ia...Selongkar lah ia... Hayati ia...
Kerana ia nikmat nan tak ternilai...
Hilang tak berganti....

[original from Pembawa Wacana]

Fuh~~ Sakit otak aku...maklumler...dah lame tak bermadah....:D Ok la tu kan... Tajuk die ialah... ermmm.....jap nak fikir ni......erm.......... Okeh..."Alam Yang Berseni" :D :D

5 comments:

FaKArePa!n said...

mantap2.. hehe

||aLeaSaRa|| said...

wah thumbs up lah bro!

Pendekar Berkuda said...

luahkan segala bakat yang ada...bukan selalu dapat peluang macam ni.. bermadah mesti dari hati..jika tidak..madah itu tiada jiwa..(^_^)

Nina Juliana said...

puitis..

Nur Mudrikah said...

ni memang pemadah terhebat nmpaknya..habis smua kluaq. tahniah.

salam ziarah. dtg balas kunjungan;)

IKLAN BERBAYAR

IKLAN BERBAYAR
Berminat? Terus wassap ke: 011-14957785