Friday, January 21, 2011

Puteri Gunung Ledang Memang Wujud?

Berite Tergempar!!!! Aku sedih sebab tak leh tengok Raja Lawak malam ni!! :(.... Dan terpakse berjauhan kejap dengan isteri tersayang..(Acecece~~ :D)

Selepas keluarnya entri ni...maka dalam beberapa minit lagi aku akan bertolak ke Gunung Ledang... takkan nak online kat atas sane kan... jadi aku akan menyepi selama dua hari... tetap..blog tetap ada entri terbaru..:D Macam mane? Haa.....itu yang kite nak tau..haha. Aku pasti korang mesti tau kan... Ok lah...aku g sane sebab nak g jumpe Puteri Gunung Ledang... Ala... Muke macam Tiara Jacquilena tu.. Dan nak g amik gambar dekat jambatan emas tu..:D


Takde lah.... mane ader bende tu sume...kalau ade pun susah nak jumper.. Aku g daki jer...sampai kat air terjun... aku training la silat macam Hang Tuah..Yeah! Yeah! Haaaaiiip!.... Sambil pakai jaket keselamatan..he he he.


Ni la keratan rentas Gunung Ledang... Gunung ni terletak di Tangkak, Johor. Malam ni kitorang akan bermalam di Kampung Gubah...siap ade jamuan makan malam lagi..hihihi. Rase macam VIP Kehormat dah. Esok baru mendaki... petang terus turun... takpe... kitorang sume memang fit... (Aku je la risau ni...huk huk). Malam esok dijamu lagi..siap ade ADUN datang... tah aper yang spesel ngan kitorang..sebab aku kot....sebab dapat blogger termacho! Hahaha..

Mengikut legenda, gunung ledang adalah salah satu tempat kerajaan lama...ada yang kate bunian..ade yang kate memang ada kerajaan melayu kat situ..tah ler... Yang penting... ni adalah khazanah kite... sepatutnya ramai rakyat kite cuba kaji kebenaran di sebalik legenda tu.. Bukan ni jer... Cerite istana kerajaan Melaka dibina dari batu... Piramid asalnya datang dari Tanah Melayu..(Tunggu entri akan datang..:D)...Hikayat-hikayat....termasuk la Hikayat Kedai Kopiku..:D Banyak la... Banyak rahsia yang kita tak tahu... Maklum ler...sume pentingkan bende lain..huhuhu. Ingat kawan-kawan..sejarah menaikkan keyakinan diri kita...[Pergh! Dah macam sejarawan dah aku ni..hihi]

Wokeh... bas pun telah membunyikan honnya...POOOOONNN!!!! Maka aku terpaksa berpisah kejap dengan pc ni..huuuuu~~ Sape nak kirim salam dekat Puteri...aku tak nak kirim...sebab aku tak nak jumpe!! :D. Doakan keselamatan aku ye kawan-kawan.... Jumpe di hari Ahad, Insyaallah... Jangan risau...update entri tetap ade...tungguUUUUuuuu~

P/S: kalau ade sesape nak TAG aku ker....nak bagi award ker...hadiah ker... tinggalkan dekat komen ek... balik nanti aku akan membalasnya dengan rajinnye..:D

3 comments:

masterfaiz.com said...

kirim salam kat tuan puteri ye..hehe

NOOR FATIN said...

kim slm kt putera2 ke..hihi

Ezay Hadry said...

grats..anda mnjadi follower saya yang ke 200
sila ambik award
http://ezayhadry.blogspot.com/2011/01/award-untuk-follower-ke-100-dan-200.html

IKLAN BERBAYAR

IKLAN BERBAYAR
Berminat? Terus wassap ke: 011-14957785