Saturday, January 22, 2011

Asal-usul Lagu Berlari Nyanyian Tomok


Korang taukan asal-usul name Tomok.....dulu dier tu gemuk.. budak-budak selalu panggil dier temok..temok...temok....:D :D. Jadi....lame-lame jadila Tomok... Kalau dalam bahase Kelantan ni tomok ni tamak....:D Ladies.....aku tak kate dier tu tamak...maksud dari segi bahase jer... fuh~~ Bahaye kutuk Tomok nih... Dah banyak dah tu jari-jemari yang bersedia menaip komen kat aku punyer entri nak defend kan Tomok... He he he. Rilek.....entri santai jer nih... Tomok pun bace entri ni tau..[bajet-bajet la nak berangan kan..hehe]


Aku dapat tau asal-usul lagu ni pun bukan senang tau..aku tengah mencari rujukan-rujukan Master aku..tetibe jer terjumpe nih.. memang rezeki korang la ni..[ciptaan semata-mata..:D] Okeh, citernye gini...asal-usul idea lagu Tomok...Berlari.. atau lebih dikenali sebagai "hungga" dalam bahase aku. Rupe-rupenye lagu ni ditulis hasil dari cetusan larian kawan aku kat Jepun.. [berkawan kene la World kan...huhu]. Sebelum aku citer lebih lanjut... Hayati dulu lirik ciptaan aku....eh....ciptaan Tomok..^_^ Jom nyanyi same-same!! Yeah! [Duhh~~]

Aku yang telah merasa keliru
Aku yang tak tahu mana nak tuju
Sampai bila harus aku menjadi bisu

Kamu yang mahu mencintai aku
Kamu yang mahu mencintai dia
Haruskah cinta ini jadi begitu
Tak perlu kau merayu
Pergilah bersamanya
Biarkan ku sendiri
Tak perlu kau menyakiti

Chorus
Kini ku bebas tanpa bayangmu lagi
Bebas ‘tuk berlari
Mengejar impian aku
Yang terkunci
Walaupun tanpamu di sisi
Aku kan berlari
Teruskan berlari

Dan kini semua telah terbukti
Tanpamu ku masih ada di sini
Mengejar impian yang hampir pasti
Kamu yang mahu mencintai aku
Kamu yang mahu mencintai dia
Haruskah cinta ini jadi begitu

Tak perlu kau merayu
Pergilah bersamanya
Biarkan ku sendiri
Tak mahu kau menyakiti

Ulang Chorus

Gelap sudah menjadi terang
Pandangan semakin jauh
Jauh meninggalkan kamu
Terus ku terus berlari
Kan ku capai bintang itu

[ Berlari lyric found on www.lirik.my ]

Haa... Tu la liriknya....sekarang aku nak membukak rahsia siapakah yang menjadi watak utama dalam lagu Tomok..saksikan video ni. Yang menang itu la wataknya...hihihihi



Terer kan si mamat yang menang tu....lepas tengok video ni la Tomok dapat idea buat lirik lagu tu...:D :D Siap berlari sambil makan donut tu...hak hak hak.

P/S: Tomok, gurau je taw.... [Kepade fan Tomok.... jangan marah ek... Aku tau Tomok pun tak tengok video ni..hehe]

2 comments:

senydream said...

hehe2..lawak tol vdio ni kan..:)

qushaira said...

hha..lawak...:D