Wednesday, January 19, 2011

Hikayat Kedai Kopi Ep.6 - Pak Samad dan Makhluk Halus

Hikayat kedai kopi bergema lagi setelah lama menyepi...bukan sebab ketandusan idea...tetapi sebab Pak Samad, pemilik warong kedai kopi Wacanaku diganggu makhluk halus. Heboh sekampong berkenaan crite ini. Setelah Pak Samad membuka kembali warongnya...maka bisingla penduduk kampong.....


Halim: Assalamualaikum Pak Samad.. Lama tak bukak warong....rindu seh~

Pak Samad: Waalaikumussalam Lim, Saya putar Halim! hehe...a'ah.. agak lame la jugak. Nak minum ape? Macam biase?

Halim: Hari ni nak tukar la Pak Samad... selalunya amik kopi O dengan nasi lemak kan.. Selain tu ade ape lagi Pak?

Pak Samad: Ada ape dengan cinta kot..hehehe.

Halim: Pak Samad.....serius ni...

Pak Samad: Ade mee goreng...nasi bungkus... kuih-muih.. mee hoon... air plak ade teh O..teh tarik.. teh BOH....Milo...Ho Ho Ho HOrlick pun ade....sume la..



Halim: Haaaa......bagi saye......Kopi O sama itu Nasi lemak..he he

Pak Samad: Dah agak dah... tu yang malas nak bagitau tu..haih

Halim: Pak Samad....betul ke Pak Samad diganggu makhluk halus? Citer la sikit.. Cer citer..cer citer..

Pak Samad: Erm..betul la tu Lim. Aku pun tak sangka orang macam aku ni pun terkena jugak.. Tah sape la yang dengki dengan aku nih..

Halim: Ala...orang sekarang suka tengok orang lain hidup susah Pak Samad...tak suka kalau ade yang lebih..lagi-lagi macam Pak Samad ni haa...warong memang selalu penuh..

Pak Samad: Ala...warong kecik je pun.. tak yah la nak dengki...lagipun aku cari rejeki halal. Gini citernyer Lim. Aku sedar yang aku diganggu makhluk halus mase seminggu lepas. Aku rase macam ade bende merayap atas badan aku... mase tu aku tgh tido...aku terkejut la kan... Sekali tengok bende hitam..........


Halim: Pergh....meremang bulu roma aku ni Pak Samad.. besar ke Pak Samad? Bomoh mane Pak Samad pakai?

Pak Samad: Dak eh....kecik jer.. tapi terkejut la kan sebab mase tu tetibe jer... Mule-mule aku gune lada hitam...menjadi tapi die datang balik..last-last aku gune bomoh dari bandar jer... Power la jugak... sekali datang je terus hilang.

Halim: Sape name die? Mesti datang dari Siam nih.

Pak Samad: Name dier aku luper la.....ade macam rid rid la kat depan...

Halim: Ridwan? Rid......rizarman?

Pak Samad: Haaa.......Ridsect!!

Halim: #$^#@$@$#%!!! Tu bukan makhluk halus tu Pak Samad! Tu binatang halus!

Pak Samad: Ye la... halus la tu kan.... gula tumpah kat umah aku mase tu..penuh umah aku dengan semut hitam! hehehe

Halim: Habis asal tutup warong?

Pak Samad: Mase tu kebetulan ade major renovation...hihihihi Cepat bebenor rumor tersebar...Salah pulak tu... Aku malas nak crite lebih-lebih..bior je gitu

Halim: Adehh...terkena aku....

5 comments:

ecah..merangkap anak cik nan said...

cer citer..haha.ingt makhluk halus apela td...

Lovely Bella said...

halusss!!

BuLat i2 CirCLE said...

ades...t'kne gk aq..seram dh td.tibe2 pecah perut..huk3

YanaMIB said...

dasat aa pak samad..huhu~

sarah abadan said...

hahahaha kesengalan terserlah di situ XD