Thursday, January 13, 2011

Alam Yang Berseni..:)

Ni sebenarnya re-post jer... sebab sajak ni hasil dari segmen Bro Ben...dan di bawah tajaan Nuffnang..(Sebab blog ni ade iklan Nuffnang) he he he.. Aku bile bace sajak ni...rase-rasenye layak untuk dijadikan entry terbaru aku... Sebab sajak ni aku dapat ilham dengan melihat gambar yang di post oleh Bro Ben tu untuk segmen tu..... Tetibe aku dapat ilham macam kat bawah ni... Penghayatan dari gambar ni...:) Ni la sajak spontan tu yang diberi tajuk ALAM YANG BERSENI...

Deruan angin sepoi-sepoi bahasa..
Dedaun kering gemersik rindu....

Percikan air sungai mengalir perlahan....

Celahan payung dedaun nan hijau...

Sinaran mentari mencelah masuk...
Jaluran cahaya menari-nari..

Melambai-lambai kesepian..


Indahnya irama muzik asli...

Asyiknya panorama alam duniawi...

Seninya susunan Ilahi....

Hei manusia....

Jagalah ia...
Selongkar lah ia...
Hayati ia...


Kerana ia nikmat nan tak ternilai...

Hilang tak berganti....


[original from Pembawa Wacana]

Sesape yang rase nak tolong mendeklamasikan sajak ni di khalayak ramai ke..atau nak membuat re-post di entry masing-masing ke......jangan lupe untuk buat rujukan ke sini ok? Jangan plagiat pulak... Setitik rezeki dari penipuan mengundang sedetik bala di kemudian hari... :)

P/S: sape tau camne nak hantar sajak ke publisher ek? nak mencuba nasib nih....^^

2 comments:

apezs shah said...

salam

wacanaku... sedapnya sajak ni.. walaupun asas kesedaran tapi saya tersentuh gilerh ngan sajak ni.. saya percaya.. kalau ada anak murid nak bawa sajak.. ambil laa ini.. bestnyaa...

apisv2 said...

bleh wt lagu nih

IKLAN BERBAYAR

IKLAN BERBAYAR
Berminat? Terus wassap ke: 011-14957785