Tuesday, February 15, 2011

Ber'online' Secara Sulit Lagi.....

Aduuhh...... Tenet umah aku still lagi kong... Susah la kalo dah ade orang mula memulakan langkah sumbang nih... Dah la time aku banyak keje nak buat...huhu. Mesti sesetengah dari korang pelik kan?

Tenet umah aku bukan aku yang bayar..he he. Pihak kolej yang bayar... Maklumla...aku ni bekerja jugak di kolej aku tu....kolej ape......haaa.....bace-bace la entri sebelumnya ye... Dan secara tetibanya... tenet umah aku tiba-tiba takde pada sabtu lepas... time tu aku baru balik dari Kelantan.... Ingat nak la update secara pantas di blog aku ni... sekali bukak takde tenet daaa... Ok la...perkara biasa kalau takde tenet selama beberapa jam.... Aku rilek la lagi...

Tengok keesokan harinya... takde lagi.....aik...aku dah mula pelik... laptop isteri aku tu pun tak dapat internet... pada mulanya aku ingat komputer aku dah kene virus... tapi bila dah check...takde virus...sihat walafiat lagi komputer aku... Aku pun cek la switch tenet... Pun ok.... aku mula dah naik heran....tak naik marah lagi nih..sikit je lagi... Bila dah sambung wire tenet direct dari sambungan utama.... pun takde... memang sah line tenet takde dari sumber lagi....

Aku pun try la tanya jiran-jiran.....semua ada!! Hmmm..... pelik... Aku pun berjumpa la orang yang berkaitan.... dia kata akan cuba repair...mungkin masalah sambungan wire kat sistem utama... Tapi asal aku je yang kene??!! Memang tak puas hati... aku tunggu lagi sampai hari ni.... pun TAKDE LAGI!!! Nasib baik hari ni cuti am... kalo tak... aku memang dah serbu sekali lagi...

Memang aku nak update blog ni...tapi perkara utama yang buat aku naik marah ialah.....kenape time aku nak update banyak keje ni laa ada masalah tenet gini... Banyak keje lain aku nak buat dari umah.... Dah la time aku kat Kelantan tetibe ramai yang cari aku di sini.....hangin tol!!

Bila dah balik ni sikit plak yang mencari...... hadoi yai.... aku harap tenet aku ok la pasni... aku betul-betul perlukan tenet sekarang! Banyak keje nak buat........nak update pun susah!

4 comments:

Ujang9897 said...

hahaha...guna la beruk band

aida4eva said...

sy pun gne on9 secara sulit dari cafe bawah umah. oppsss~ nak pkai broadband xmampu. wuuu~

s.y.a.r.q said...

huhu..gune beruk band... :)

Luqman Zakaria said...

uhhuhu :P arep x guna secara sulit k!!hehe